Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Avel Har funderat lite kring just de här med att avla fram ridponny...men blir inte klok på skilnaden på ridponny och korsningsponny...så jag... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 173
Senast: Iglatjarn
·
S
Avel Hej! Jag funderar på att betäcka hästen som jag får hem i sommar, men då jag är helt obekant med aveln undrar jag helt enkelt hur...
Svar
12
· Visningar
1 170
Senast: tesora
·
Avel Hoppas jag lagt den här tråden på rätt plats nu ;) Det är så att en kompis till mig ska flytta upp sin häst till stallet jag...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: ameo
·
Avel nån som känner sig träffad? ;) känner att jag behöver en uppdatering inom det där med färger har en tjock bunt med text (dock på...
Svar
17
· Visningar
1 444
Senast: Trassla
·
G
Avel Hur många här har fått den uppgiften på den hingst ni valt? Hur kan det komma sig att vi stoägare är beredda att betala så mycket pengar...
Svar
11
· Visningar
1 520
Senast: ameo
·
Avel Alltså.... jag är jättesugen på att betäcka mitt sto igen men jag vet inte om jag borde... Hon är fem år i år och är just nu på...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: bonzie
·
Avel Jag härmar Zoya lite.. Vill gärna höra vad ni skulle välja till detta sto, om ni ägde henne.. Stam: Cortus-Ceylon-Pompe-Hurricane xx...
Svar
17
· Visningar
1 139
Senast: _Tazty_
·
Avel Någon som vet när och var i Skåne som det anordnas treårstest för ponny i år? Kanske någon vet om det ordnas löshoppningsträning ? Eva
Svar
2
· Visningar
680
Senast: globbe
·
P
Avel Är det någon som känner till några ponnyhingstar som skall visas på Grevagården i början av April. Jag är främst intresserad av... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 880
Senast: globbe
·
M
Avel har nyligen köpt ett nytt sto efter Labrador-Urbino, och känner inte till Labrador avkommor alls sedan tidigare. Är det någon som vet...
Svar
3
· Visningar
786
Senast: Mithra
·
C
Avel Finns det nån form av avels-katalog för araber? Det finns ju för hbl-avel, tänkte om det finns för araber. Vart finns det?
Svar
4
· Visningar
777
Senast: Cesam
·
Avel Stallägaren har nyligen köpt in ett sto som nu är dräktigt med For Feeling. Den ska väl betäckas om efter det (fölar i slutet på april)... 2
Svar
20
· Visningar
1 517
Senast: Zoya
·
Avel Är det någon som var där som minns, eller någon som har råkat spara kritiken på hingstarna? Jag söker kritiken på en hingst som inte...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: Cyllene
·
S
Avel Skulle behöva hitta info om mitt stos resultat i bedömningar, tester, breeders och allt vad det kan vara. Även mor och mormor. Finns det...
Svar
7
· Visningar
994
Senast: Görel
·
J
Avel Skall betäcka mitt sto igen, men känner mig helt tom på förslag.Hon är efter Little Q - Karakoll. Hon har sedan tidigare ett mycket... 2
Svar
38
· Visningar
2 177
Senast: Cyllene
·
Avel Ja, hur gör jag? :confused: Mitt sto är betäckt första gången den 25/6 - 04 och sedan är hon betäckt varannan dag fram till 8/7... 2
Svar
32
· Visningar
9 351
Senast: Tora
·
C
Avel Jag har en fråga om avelsgodkännande av hingstar. Hittade en annons om en hingst för betäckning som sägs vara "avelsvärderad och...
Svar
15
· Visningar
1 615
Senast: hoppsann
·
Avel Har ett sto-88e.Martini-Leopard-Gaspadin som jag funderar på att betäcka i år.Hon är liten,156cm,vilket inte gör mig något då jag är... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 376
Senast: MoQ
·
Avel Jag kan int mycket om hingstar men funderar allvarligt på att betäcka mitt sto för att få en påläggskval. Så nu behövre jag hjälp med... 2
Svar
26
· Visningar
2 185
Senast: Minelli
·
N
Avel Har aldrig betäckt något sto förut, det är så mkt jag inte vet. Har nu allvarliga funderingar på att göra slag i saken, så nu hoppas jag... 2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka