Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel har nyligen köpt ett nytt sto efter Labrador-Urbino, och känner inte till Labrador avkommor alls sedan tidigare. Är det någon som vet...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: Mithra
·
C
Avel Finns det nån form av avels-katalog för araber? Det finns ju för hbl-avel, tänkte om det finns för araber. Vart finns det?
Svar
4
· Visningar
773
Senast: Cesam
·
Avel Stallägaren har nyligen köpt in ett sto som nu är dräktigt med For Feeling. Den ska väl betäckas om efter det (fölar i slutet på april)...
2
Svar
20
· Visningar
1 515
Senast: Zoya
·
Avel Är det någon som var där som minns, eller någon som har råkat spara kritiken på hingstarna? Jag söker kritiken på en hingst som inte...
Svar
5
· Visningar
841
Senast: Cyllene
·
S
Avel Skulle behöva hitta info om mitt stos resultat i bedömningar, tester, breeders och allt vad det kan vara. Även mor och mormor. Finns det...
Svar
7
· Visningar
983
Senast: Görel
·
J
Avel Skall betäcka mitt sto igen, men känner mig helt tom på förslag.Hon är efter Little Q - Karakoll. Hon har sedan tidigare ett mycket...
2
Svar
38
· Visningar
2 165
Senast: Cyllene
·
Avel Ja, hur gör jag? :confused: Mitt sto är betäckt första gången den 25/6 - 04 och sedan är hon betäckt varannan dag fram till 8/7...
2
Svar
32
· Visningar
9 254
Senast: Tora
·
C
Avel Jag har en fråga om avelsgodkännande av hingstar. Hittade en annons om en hingst för betäckning som sägs vara "avelsvärderad och...
Svar
15
· Visningar
1 610
Senast: hoppsann
·
Avel Har ett sto-88e.Martini-Leopard-Gaspadin som jag funderar på att betäcka i år.Hon är liten,156cm,vilket inte gör mig något då jag är...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 364
Senast: MoQ
·
Avel Jag kan int mycket om hingstar men funderar allvarligt på att betäcka mitt sto för att få en påläggskval. Så nu behövre jag hjälp med...
2
Svar
26
· Visningar
2 178
Senast: Minelli
·
N
Avel Har aldrig betäckt något sto förut, det är så mkt jag inte vet. Har nu allvarliga funderingar på att göra slag i saken, så nu hoppas jag...
2
Svar
28
· Visningar
3 073
Senast: shady
·
R
Avel Har någon resultaten från arabernas bedömning idag den 19:e ???
Svar
6
· Visningar
998
Senast: __Stilett__
·
T
Avel Jag kan bara hitta trådar om hästar född 03, kanske det har funnits om 04 men jag hittar då inte. Hur stora är era "bäbisar"? Vad är...
2
Svar
33
· Visningar
2 725
Senast: grimman
·
Avel Har Tip Top någon son i svensk avel? För han själv är väl exporterad, om jag minns rätt?
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Görel
·
N
Avel Jag har i dagarna fått ett dåligt besked på posten. Ett av mina avelsston testades mot abortvirus och det visade sig att hon hade...
Svar
18
· Visningar
3 371
Senast: gonkan
·
T
Avel Någon som vet något om dessa två hingstar?? Var kan jag hitta bilder och info om dom här på internet?? Har en 5 årig valack e Testarossa...
Svar
15
· Visningar
3 289
Senast: shady
·
S
Avel Har hittat en mkt trevlig hingst som jag ev vill använda. Den marknadsförs inte (än) i Sverige och nu undrar jag hur man ska gå vidare...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: clownen
·
M
Avel Mitt sto ska föla om ungefär en månad, första gången för både henne och mig. Hennes box är utbyggd till 15 kvm, och i den har hon...
Svar
7
· Visningar
1 248
Senast: CK
·
M
Avel Funderar på vilken hingst vi ska välja. Stoet är e. Concorde - Kaliber och kommer från stofamilj 46. Mamma är helsyster med Krocket och...
Svar
10
· Visningar
1 652
Senast: clownen
·
Avel Alcatraz Vi har funderat på denna hingst till vårt sto e. Zinsky**-Jaguar-Kaliber. Vad tycker ni avelskunniga om denna kombination? Kan...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 243
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar