Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Avel :cry: Hjälp hjälp hjälp, jag är en riktig kycklingmamma. Mitt sto visade enorma tecken i onsdags att hon skulle föla. Hon hade slappat...
Svar
5
· Visningar
1 491
Senast: aygtn
·
S
Avel Är det någon som sett Hästaks Cuper live?? Har bara sett honom i boxen och det var ju ingen slående skönhet så att säga... å andra...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: Leyla
·
Avel Nu har jag stött på ett osedvanligt fånigt problem. Så i dag den absolut finaste häst jag någonsin sett. Nu vill jag veta mer om rasen...
Svar
4
· Visningar
1 327
Senast: tesora
·
O
Avel Hej! Jag har en litet nordissto, ovanligt litet 145 cm och hon är 3 år nu. Förhoppningsvis kanske hon breddar lite och blir lite mer...
Svar
10
· Visningar
1 111
Senast: EmblaAsk
·
C
Avel Har försökt läsa på då jag planerar betäckning för första gången. Mitt shettissto (15 år) har dock fått 2 avkommor tidigare. Har läst...
Svar
7
· Visningar
1 176
Senast: Salient
·
Avel Fröken har drabbats av juverinflammation, (ena sidan) . Det är 1 år sedan hon sinade men hon har tydligen konstant lite mjölk kvar i...
Svar
9
· Visningar
2 363
Senast: roxanne
·
Avel Jag behöver hjälp.. har en shettis som jag vill ha registrerad! Vem tar jag kontakt med? Har just nu inga papper på hästen, men jag...
Svar
6
· Visningar
1 677
Senast: ameo
·
I
Avel .... väljer att lägga inlägget här då det endast berör islandshästar! Hur gör ni då de ska föla? Utomhus, inomhus? Hur fodrar ni era...
Svar
19
· Visningar
4 471
Senast: styggasyster
·
C
Avel Såg på tidningen ridsports hemsida att ASVH`S ordförande avgår :o. Tänkte bara på skoj höra mig för om vilken ordförande vi på...
Svar
15
· Visningar
1 399
Senast: clownen
·
Avel Stötte på en sak idag som jag inte tänkt på tidigare. Finns det något sätt att härstamningsbestämma en avkomma om mamman inte längre...
Svar
7
· Visningar
933
Senast: ancan
·
Avel Läste i dagens Ridsport om någon som åkte förbi några stuterier i Tyskland på väg genom. Åker man bara förbi och går in o hälsar på...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: Burra
·
Avel Shady har ju fått en avkomma efter Stanford-Elizar, som ägaren planerar att betäcka efter 3 års testet nästa år. Idag ringde hon och...
Svar
9
· Visningar
1 102
Senast: shady
·
Avel Hur gör man och var hittar man utställningar där ettåringar kan anmälas? Det gäller halvblod. Är det öht någon mening att ställa ut...
Svar
8
· Visningar
1 100
Senast: ameo
·
Avel Sitter och bläddrar i katalogen som följde med Ridsport. Fastnade för en Kaiser Wilhelm. Hittar inte så mkt om honom på nätet, ngn av er...
Svar
11
· Visningar
1 240
Senast: nhb1
·
Avel Jag ska betäcka mitt travarsto(varmblod) i sommar har jag tänkt. Det svåra är att hitta en hingst som passar både stoet och ekonomiskt...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 381
Senast: CA
·
Avel Vet inte riktigt om detta hamnat rätt, ber väldigt mycket om ursäkt i så fall. Men nu till frågan: Ridsports extra nummer Avelsextra...
2
Svar
39
· Visningar
2 627
Senast: Veronika
·
Avel Jag funderar på att betäcka med någon av dem i år. Vad har ni för åsikter och erfarenheter om resp. hingst? Och skillnader/likheter...
Svar
10
· Visningar
2 165
Senast: Cillavan
·
L
Avel Hej, vet ej var denna tråd ska ligga, ändra den gärna om den ligger fel! Jag tycker att tinker hästen är jätte fin, den har fastnatt i...
2
Svar
20
· Visningar
5 302
Senast: roslagen
·
G
Avel Får inte tag i SPAF och hittar inga uppgifter om vilket pg hingstlicensen ska betalas till och hur mycket den kostar på shetland. Vet...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: Gisburne
·
Avel Hade ju tänkt mig Dammen till mitt sto men denna säsongen ska han tydligen stå i Stockholmstrakten så det blir lite för långt iväg :(...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 119
Senast: Veronika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025