Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag söker sommarjobb just nu och eftersom min häst ska föla till midsommar måste jag be om lite semester mitt i. Tänkte höra hur ni...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: CK
·
N
Avel Jag tittade lite på Flyinges hemsida. De har ju speciella sidor till alla sina hingstar och det står ett par märken vid varje häst. Jag...
Svar
9
· Visningar
2 087
Senast: Görel
·
M
Avel Hur gamma "får" stoet vara för att man ska kunna ta föl på henne, om hon aldrig haft föl förr? 13, är det för gammalt?
Svar
5
· Visningar
856
Senast: Lukas
·
Avel Ja, upplever ni uppfödare att det generellt är det? Jag har ju själv en åring med enligt mig hyfsad stam, trevliga gångarter och bra...
2
Svar
32
· Visningar
2 798
Senast: Morotsbiten
·
Avel Det undrar jag. När börjar det "synas" ? När är det man ska börja öka foderstaten, de sista månaderna ?
Svar
1
· Visningar
1 302
Senast: CosmicQueen
·
Avel Vilka arabhingstar finns att tillgå som är 155cm+ och ger stora avkommor? Jag har inte tänkt att betäcka mitt sto nu, men hon har...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
9 712
Senast: Noteca
·
C
Avel Är det någon har lite koll på vad som ingår...? Jag har en hingst som blir 2 till sommaren å vill visa honom, om han inte är odräglig...
Svar
10
· Visningar
1 269
Senast: Cronis
·
Avel Sitter här och har lite tråkigt och tänkte därför höra om någon kan hjälpa mig välja hingst till mitt sto! Hon är ju bara ett i år, så...
2
Svar
21
· Visningar
2 113
Senast: shady
·
Q
Avel Någon som vet något om denna hingst? Finns det någon bild på honom någonstans på nätet?
Svar
1
· Visningar
680
Senast: Görel
·
M
Avel Jag har ett shettissto som jag köpte för drygt ett år sedan. hon är visad två gånger med 40p varav ena på premiering där hon fick...
Svar
13
· Visningar
2 371
Senast: Iglatjarn
·
N
Avel Jag kanske är helt ute och cyklar... Men jag undrar om någon vet om det finns sperma kvar efter han? :bump:
Svar
2
· Visningar
930
Senast: Salient
·
Avel Vad har varit bra respektive dåligt med Landor S avkommor tycker ni?
Svar
6
· Visningar
1 389
Senast: clownen
·
C
Avel På ASVH´s hemsida finns resultatet av en utredning där man undersökt om Sverige har marknad för Elithästauktioner ! I...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: corzette
·
P
Avel Alla uppfödare! Med tanke på gårdagens hemskheter (kommer till det), har jag funderat på hur vanligt det är med fosterdöd och kastning...
2
Svar
26
· Visningar
2 970
J
Avel Har ett sto som ska föla när som helst, börjar bli trött på att vänta. Hon står inne när jag inte kan vara hemma, jag undrar hur har ni...
Svar
5
· Visningar
907
Senast: Cesam
·
S
Avel Letar på nätet efter hemsidor för hingstar här i sverige, vet någon om det finns någon sambands central typ... :confused:
Svar
6
· Visningar
1 065
J
Avel Jag funderar på att köpa en exmoor ponny. Men jag vill veta lite mera om rasen. Så vet du nån bra sida eller vet något om exmoor ponny...
Svar
1
· Visningar
2 193
Senast: Lozzan
·
N
Avel hejsan! Jag har ett litet sto (ca: 160 cm) efter cortez ue. Lemon. vad skulle man kunna betäcka ett sånt här sto med?? (Kan verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 100
Senast: Loppilopp
·
Avel Såg i Ridsport att många av de verkliga toppryttarna i hoppning hade For Pleasure som "favorit". Ngn som har en avkomma efter denna...
Svar
11
· Visningar
2 465
Senast: Ämelie
·
Avel Vet inte om det bara är jag som tycker att det på något sätt är extra svårt att hitta rätta hingsten till sitt sto iår? Skulle behöva...
Svar
19
· Visningar
2 014
Senast: Shandy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025