test: sto eller hingstföl?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Speedster
  • Startdatum Startdatum
nä man ska ta en vanlit sytråd och nål och köra över ryggen=)
detta kan man göra på människor=) över vänsterhanden=)

Hm. Men viktigast är ju trots allt att allt går bra. :)

Själv ska jag iofs ha min hingstunge tillsammans med en 3-årshingst så småningom när det är dags för avvänjning men 3-åringen går med en ettåring nu så jag vet att det fungerar (tack och lov!)

Sv: test: sto eller hingstföl?

*återupplivar tråd*

Min moster hjälpte mig pendla idag och det visade på sto.
Spännande!

Jag har provat flera gånger ,men inte riktigt fått ett klart "besked" har dock fått mest hingst. så vi får se vad det blir(bara drydg en månad kvar) :D

Pendlade ju mina ston för ett par månader sedan!

Kallblodstravaren ska enligt pendeln få ett sto. Hon är på dygn 323 idag! :bump:

Araben ska enligt pendeln få ett hingstföl. Hon är på ca 300 dygn. :)

Ska bli jättekul att se om det stämmer!! :D

Åh, det här måste jag också haka på.
Ska kolla tanten min och meddelar senare vad det visade.

Jag har pendlat båda mina ston, ska enligt pendeln bli två hingstar. Förra året sa pendeln också hingst och det stämde:)

Hur gick det för er andra förra året stämde pendeln??

bonzie skrev:
Jag har pendlat båda mina ston, ska enligt pendeln bli två hingstar. Förra året sa pendeln också hingst och det stämde:)

Hur gick det för er andra förra året stämde pendeln??
Jag pendlade ett av mina ston förra året och det visade tydligt hingst. Det blev ett sto. Nu har jag pendlat det enda dräktiga sto jag har i år och det visar också tydligt hingst. Men jag börjar tro att det är jag som påverkar pendeln så jag skickade ut min man i hagen och när han pendlade henne visade det tydligt sto. Ska bli intressant att se vad det blir. Jag kanske är "tvärtemot". ;)

Carina på Silver Arabians

Jag har pendlat mina ston alla gånger de har varit dräktiga. Det har stämt varje gång. Har visat på hingst alla ggr. Har fått 8 hingstar med olika ston, slå det om ni kan. ;) Denna gång visar det ett STO :banana: få se om det stämmer. Mitten av maj ska den anlända. Spännande.

Min son och jag pendlade stoet förra året, hade tvilling varning på henne då. Sonen pendlade fram en hingst och när jag pendlade så visade det sto. Nu fick hon bara ett föl (tur det) och sonen var den som hade rätt, det blev en hingst.

Har testat att pendla mitt sto 2ggr under dräktigheten en gång i början å en gång nu i slutet å har visat på hingst båda gångerna...hon ska föla vilken dag som helst..så kommer med resultat snart :)

Blev nyfiken när jag läste denna tråd.
Har pendlat mitt sto idag på dygn 302.
Ska bli ett sto enligt det, om jag nu gjorde rätt.
Vi får se vad det blir i början av maj.

Det stämde ju inte på kallblodstravaren iallafall! :)
Pendlade sto, men fick en underbar hingst istället!! :love:

Vi får se om det stämmer på araben om några veckor då... :D

Fick ikväll världens sötaste stoföl :love: så för mig funkade det inte...pendlade ju två gånger under dräktigheten å båda visade på hingst....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka