test: sto eller hingstföl?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Speedster
  • Startdatum Startdatum
Men, håll med om att barn & gamla ÄR 'sanningen närmast'.. inga förutfattade tankar som vi kanske har (utstrålar) undermedvetet!? :)

Det är så sant så, han hälsar till dig och tackar för pokalen. Har lagt sig nu, är ju skola i morgon igen.

du jag vet faktiskt tyvärr inte så mycket om stoet... :crazy: Jag tror hon va pigg å frisk, åt å drack, normal i psyket å allt det där, så så vitt jag vet så va hon normal ja :)

nu har min kompis sto fölat som jag sa det va lite tveksamt om!Hennes första pendling sa ju sto sen kom jag å försökte och då blev allt väldigt tveksamt, men det blev iaf ett sto som första pendlingen sa! :)

man ska dra nål å tråd alltid på hjärtesidan av hästen om man ska få rätt=)

Dra igenom en tråd genom nålen dra handen på tråden å nålen låt den nudda hästens sida vid boget typ upp å ner några gånger ta upp nålen över ryggen. HÅLL HANDEN STILL(viktigt) snurrar nålen runt runt blir det ett sto pendlar nålen rakt frm å tillbaka blir det en hingst.. gör om å se om ditt sto kommer få fler föl å vad det blir då..Står nålen still betyder det att det inte blir mer föl=)

Kan va intressant å se om det stämmer=)
På mitt sto stämde det=)

Jag har pendlat med en guldring och en tråd eller ett tagel från hästsvansen. Människor jag pendlar har stämt (jag själv har inte fått alla dom barn pendeln sa än då men ett iaf) men hästen har jag fått en tylig hingst pendling, vi får se om de stämmer sen då ;)

Oh. Glömde ju skriva här i samband med fölningen; när jag pendlade mitt sto visade pendlingen tydligt på hingst, men det kom en liten tjej... ;)

Min pendling visade tydligt en hingst men i går natt kom ett sto föl!!! :p

Inspirerad av denna tråd pendlade jag mitt sto för en månad sen ungefär och det visade tydligt ett stoföl. Jag gjorde om testen tre gånger och alla gånger visade det sto- men i natt kom HAN.
Snyft, det blev en hingst!
Nu får man verkligen igen för alla åren med endast stoföl...

Så jag tror inte på metoden i alla fall!

nej jag blev ju med lite tveksam... människor jag pendlat har stämt men hästarna verkar va svårare :crazy: ;)

Lånar knapp!

Stämde inte alls! Pendeln sa tydligt hingst de två gånger jag provade, men det blev ett sto :love:

ska vi konstatera att det där med pendlen stämmer ungefär hälften av gångerna eftersom det är ca 50 % chans ;) :rofl:

Du har nog helt rätt i det.. hos mina två ston blev det 50% rätt (hingst) och 50% fel (sto), båda skulle enligt pendeln (2 ggr) få hingstföl!!! :angel: :D

Nej, tyvärr blev det tvärtom (om man nu får tycka så?).. men de är sååå fina båda två :)

Det jobbigaste är ju att efter avvänjningen i vår ha en av var kön och ingen som kan gå med hingstungen, en 3-årshingst ihop med 1-åring kan bli hur 'tossigt' som helst ju.. inte kul att kastrera i första taget heller!!

Men, men.. det löser sig nog i slutänden, som det brukar ;)

:rofl: Ja, det verkar ju statistiskt rimligt. Själv har jag i många år haft min pendel i alla möjliga sammanhang men inte vad det gäller hästarna. Förvånansvärt många gånger har det stämt men testade på skoj på mitt sto för att se vad pendeln sa angående om hon var dräktig eller ej. För mej betyder det ja om pendeln går fram och tillbaka och nej om den rör sig från sida till sida. Efter första inseminationen visade pendeln ja, men det visade sig att hon inte tagit sig. Efter andra gången provade jag igen och denna gång visade pendeln nej - då var hon dräktig! Blev liksom tvärtom :D Ja, ja, lite kul är det ändå och huvudsaken är att hon har tagit sig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Tillbaka