Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Shady har ju fått en avkomma efter Stanford-Elizar, som ägaren planerar att betäcka efter 3 års testet nästa år. Idag ringde hon och...
Svar
9
· Visningar
1 118
Senast: shady
·
Avel Hur gör man och var hittar man utställningar där ettåringar kan anmälas? Det gäller halvblod. Är det öht någon mening att ställa ut...
Svar
8
· Visningar
1 110
Senast: ameo
·
Avel Sitter och bläddrar i katalogen som följde med Ridsport. Fastnade för en Kaiser Wilhelm. Hittar inte så mkt om honom på nätet, ngn av er...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: nhb1
·
Avel Jag ska betäcka mitt travarsto(varmblod) i sommar har jag tänkt. Det svåra är att hitta en hingst som passar både stoet och ekonomiskt... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 386
Senast: CA
·
Avel Vet inte riktigt om detta hamnat rätt, ber väldigt mycket om ursäkt i så fall. Men nu till frågan: Ridsports extra nummer Avelsextra... 2
Svar
39
· Visningar
2 629
Senast: Veronika
·
Avel Jag funderar på att betäcka med någon av dem i år. Vad har ni för åsikter och erfarenheter om resp. hingst? Och skillnader/likheter...
Svar
10
· Visningar
2 174
Senast: Cillavan
·
L
Avel Hej, vet ej var denna tråd ska ligga, ändra den gärna om den ligger fel! Jag tycker att tinker hästen är jätte fin, den har fastnatt i... 2
Svar
20
· Visningar
5 308
Senast: roslagen
·
G
Avel Får inte tag i SPAF och hittar inga uppgifter om vilket pg hingstlicensen ska betalas till och hur mycket den kostar på shetland. Vet...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: Gisburne
·
Avel Hade ju tänkt mig Dammen till mitt sto men denna säsongen ska han tydligen stå i Stockholmstrakten så det blir lite för långt iväg :(... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 121
Senast: Veronika
·
Avel hallo. Noen som har en formel på hvordan man regner ut fullblods %'en i en hest? At ren xx + ren halvblod gir 50% fullblod er jo greit...
Svar
15
· Visningar
1 102
Senast: Görel
·
Avel Min sambo och hans kompis funderar på att betäcka sitt sto men just nu är dom vilse i hingstdjungeln... Vad skulle ni föreslå för...
Svar
15
· Visningar
1 173
Senast: Anzzie
·
B
Avel Har ett korsnings sto som jag funderar på att betäcka och det skulle vara roligt om någon vet någon trevlig hingst som passar in på min... 2
Svar
22
· Visningar
3 496
Senast: LilaTiger
·
C
Avel Är det någon här som har koll på vem det är som tar in på hingsten Laurentio i år ? Fanns nämligen inte ännu något faktablad på honom...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: EoG
·
B
Avel Hur mkt växer en häst, på ett ungefär? Finns det något snitt, så man kan beräkna EV slutmått? Jag ska köpa en 10 månaders stoföl på ca...
Svar
3
· Visningar
928
Senast: bitch1
·
J
Avel Har äntligen fått svar på graviditetstestet på stoet. Det var negativt och tur var väl det.(Liiiite tråkigt åxå) Nu kan jag iaf välja en...
Svar
2
· Visningar
608
Senast: janta
·
T
Avel Någon som vet hur det gick för PRE hingstarna på Greva idag? Speciellt intresserad av svarte HELENO VI som kan passa finfint på ett av...
Svar
7
· Visningar
986
Senast: true_blue
·
C
Avel Nu måste jag fråga. Såg på ASVH´s hemsida bland lösta betäckningliscenser att det fanns en hingst med som hette Pilgrim..Vet någon här...
Svar
15
· Visningar
1 534
Senast: Cesam
·
Avel Jag är nyfiken på Stakakto. Har sett att sonen Stolzenberg finns i Sverige. Finns det någon som vet var det finns sperma att få från...
Svar
3
· Visningar
2 529
Senast: Nittionio
·
Avel Jag ska bli ägare till ett hingstföl(Shetlandsponny). Jag har lite frågor. Om inte fadern till fölet är avelsgodkänd, kan då inte... 2
Svar
23
· Visningar
2 325
Senast: CA
·
Avel Nu är jag less på Ridponnyraskodtrasslet! Hjälp oss nu att bringa lite ordning i kaoset! Stämmer detta! 43-xx-xxxx = är... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 358
Senast: crazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka