Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel hallo. Noen som har en formel på hvordan man regner ut fullblods %'en i en hest? At ren xx + ren halvblod gir 50% fullblod er jo greit...
Svar
15
· Visningar
1 096
Senast: Görel
·
Avel Min sambo och hans kompis funderar på att betäcka sitt sto men just nu är dom vilse i hingstdjungeln... Vad skulle ni föreslå för...
Svar
15
· Visningar
1 172
Senast: Anzzie
·
B
Avel Har ett korsnings sto som jag funderar på att betäcka och det skulle vara roligt om någon vet någon trevlig hingst som passar in på min...
2
Svar
22
· Visningar
3 494
Senast: LilaTiger
·
C
Avel Är det någon här som har koll på vem det är som tar in på hingsten Laurentio i år ? Fanns nämligen inte ännu något faktablad på honom...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: EoG
·
B
Avel Hur mkt växer en häst, på ett ungefär? Finns det något snitt, så man kan beräkna EV slutmått? Jag ska köpa en 10 månaders stoföl på ca...
Svar
3
· Visningar
920
Senast: bitch1
·
J
Avel Har äntligen fått svar på graviditetstestet på stoet. Det var negativt och tur var väl det.(Liiiite tråkigt åxå) Nu kan jag iaf välja en...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: janta
·
T
Avel Någon som vet hur det gick för PRE hingstarna på Greva idag? Speciellt intresserad av svarte HELENO VI som kan passa finfint på ett av...
Svar
7
· Visningar
985
Senast: true_blue
·
C
Avel Nu måste jag fråga. Såg på ASVH´s hemsida bland lösta betäckningliscenser att det fanns en hingst med som hette Pilgrim..Vet någon här...
Svar
15
· Visningar
1 526
Senast: Cesam
·
Avel Jag är nyfiken på Stakakto. Har sett att sonen Stolzenberg finns i Sverige. Finns det någon som vet var det finns sperma att få från...
Svar
3
· Visningar
2 527
Senast: Nittionio
·
Avel Jag ska bli ägare till ett hingstföl(Shetlandsponny). Jag har lite frågor. Om inte fadern till fölet är avelsgodkänd, kan då inte...
2
Svar
23
· Visningar
2 323
Senast: CA
·
Avel Nu är jag less på Ridponnyraskodtrasslet! Hjälp oss nu att bringa lite ordning i kaoset! Stämmer detta! 43-xx-xxxx = är...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 355
Senast: crazy
·
R
Avel Har funderat lite kring just de här med att avla fram ridponny...men blir inte klok på skilnaden på ridponny och korsningsponny...så jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 172
Senast: Iglatjarn
·
S
Avel Hej! Jag funderar på att betäcka hästen som jag får hem i sommar, men då jag är helt obekant med aveln undrar jag helt enkelt hur...
Svar
12
· Visningar
1 167
Senast: tesora
·
Avel Hoppas jag lagt den här tråden på rätt plats nu ;) Det är så att en kompis till mig ska flytta upp sin häst till stallet jag...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: ameo
·
Avel nån som känner sig träffad? ;) känner att jag behöver en uppdatering inom det där med färger har en tjock bunt med text (dock på...
Svar
17
· Visningar
1 444
Senast: Trassla
·
G
Avel Hur många här har fått den uppgiften på den hingst ni valt? Hur kan det komma sig att vi stoägare är beredda att betala så mycket pengar...
Svar
11
· Visningar
1 517
Senast: ameo
·
Avel Alltså.... jag är jättesugen på att betäcka mitt sto igen men jag vet inte om jag borde... Hon är fem år i år och är just nu på...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: bonzie
·
Avel Jag härmar Zoya lite.. Vill gärna höra vad ni skulle välja till detta sto, om ni ägde henne.. Stam: Cortus-Ceylon-Pompe-Hurricane xx...
Svar
17
· Visningar
1 132
Senast: _Tazty_
·
Avel Någon som vet när och var i Skåne som det anordnas treårstest för ponny i år? Kanske någon vet om det ordnas löshoppningsträning ? Eva
Svar
2
· Visningar
680
Senast: globbe
·
P
Avel Är det någon som känner till några ponnyhingstar som skall visas på Grevagården i början av April. Jag är främst intresserad av...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 874
Senast: globbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar