Avelsextra

Sv: Avelsextra

Självklart, det tycker jag med. Jag menade bara att det verkar vara många som inte får tidningen i tid men som väntar in den i stället för att klaga, därför blir aldrig omfattningen av problemet synlig.

GiG skrev:
Självklart, det tycker jag med. Jag menade bara att det verkar vara många som inte får tidningen i tid men som väntar in den i stället för att klaga, därför blir aldrig omfattningen av problemet synlig.

Absolut!
Om fler klagar så måste ju problemet ses över..

På min postcentral så struntade dom totalt i att jag klagade! Dom skyllde på ridsports leverans och därför tyckte jag att just Ridsport skulle ringa och skälla lite!

Jag måste säga att Ridsport har vart mycket förstående och trevliga i den kontakt jag har haft med dom och alla gånger jag ringt har dom skickat min tidning i brev som lördagsutdelning!

Posten hos mig däremot, där kan vi snacka om otrevliga typer..
Snäsiga, osympatiska och skyllde ifrån sig varje gång!

Om det är flera i ditt postdistrikt som har samma problem så är det förmodligen fel längre bak i kedjan, och inte på det enkilda postkontoret.
Saknar nu avelsextra men annars har jag fått tidningen prickfrtt i åtskilliga år.

Annars så skulle man anordna en fälla :angel: för att se om det är någon på posten som läser den.

Någon av er som brukar ha problem med att få tidningen på fredagen kunde ringa till ridsport och be dem " plasta in den i en förpackning som ej är återförslutningsbar " Sedan så så sätter dom en adresslapp på tidningen och en på plasten.

Om den som då egentligen ska ha tidningen på fredagen får hem den på måndagen utan plast, då vet alla vad som är problemet...

Man kanske inte får gör så :crazy:

Hälsningar Helen

Senast ändrad av en moderator:

Rie skrev:
Om det är flera i ditt postdistrikt som har samma problem så är det förmodligen fel längre bak i kedjan, och inte på det enkilda postkontoret.
Saknar nu avelsextra men annars har jag fått tidningen prickfrtt i åtskilliga år.

Så kan det vara.. Hur det nu än är/var så tycker jag att som enskild prenumerant så ska man inte behöva ta i det!

Det är Ridsports sak att deras kunder får vad dom betalar för.. sin tidning i tid.Ridsport får felsöka och åtgärda, annars tänker i alla fall inte jag ligga ute med pengar för en årsprenumeration.

Jag har inte heller fått avelsextra, men brukar på tidningen prickfritt. Kan ju vara att det blir extra problem när det är ett nummer som kommer utanför ordinarie utgivningsintervall. Den dyker säkert upp på måndag.

Lånar knapp.

Erinrar mig en sak som hände för ett år sen eller så då jag heller inte fick min Ridsport på fredagen, och inte heller på måndagen. Ringde och påpekade det och jo, dom hade något strul då med posten. Jag föreslog då att dom skall göra som Trav & Galoppronden gjort, att Tidningstjänst tar över och distrubierar tidningen. Trav & Galoppronden ligger klockrent i postlådan tillsammans med dagstidningen före kl 05.00 varje tisdag och fredag. Det har under dessa år ALDRIG hänt att den uteblivit. Det funkar helt suveränt bra och så skulle jag vilja att Ridsport gör också. Kanske läge att stöta på dem igen om detta.

/loy

Jag har fått den men träffat flera i helgen som ej fått Avels Extra ännu!

Tur att jag är ledig i dag så att jag kan sitta och spana efter brevbäraren. Brukar komma mellan 12 och 13. Har den inte kommit idag så blir det ett ilsamtal till Ridsport.....möjligtvis polisen också :D

Jag har inte heller fått Avelsextra i fredags, verkar vara som det är i de södra delarna av landet som den är försenad.
:mad: Förra numret av Ridsport fick jag på måndagen, annars är det flera år sedan den var försenad. Naturligtvis precis när jag skulle köpa ny häst, så då låg jag på telefonen till Ridsport och frågade vart i :devil: den tog vägen. Känner till en person som jobbar på Posten och hon har sagt till en kompis att hon behöver inte prenumerera på Ridsport för hon läser den på jobbet. :eek:
Nu ska jag ut och kolla brevlådan annars :devil: .

Här har den i alla fall kommit i fredags så det är uppenbarligen inte alla i de södra delarna som är sena.

och till mig har den alltid kommit i tid dock kom den inte till rätt adress när vi flyttade och inte anmälde ny adrass men det var ju vårt fel då eftersom de inte visste att vi flyttat.

ia_ skrev:
Jag slutade prenumerera av just den anledningen att jag i stort sett aldrig fick tidningen den dagen jag skulle... Oftast dök den upp på tisdag-onsdag veckan efter.
Detta är såklart inte tidningens fel utan postens, men jag tröttnade.
Om du ringer redaktionen skickar de en ny om i fall att den andre kommit bort helt på posten :)

Så hade jag det oxå när jag bodde i skåne, men jag ringde och skällde ut postterminalen i Malmö och efter det kom den alltid i tid.

Weeii, fick min avelsextra idag! blev lite sur för ja inte fått den än... men så kom den!
Kul läsning va det också! :)

Inte för att detta har med utsändandet av tidningar att göra, men jag tycker att det är väldigt tråkigt att i tidningen behöva läsa av en uppfödare att dennes hästar aldrig växt över ponnymåttet då h*n "korsningsavlar, vilket inte inte stämmer, h*n kunde väl har sagt att det är väldigt sällan de har blivit små hästar istället för ponnier istället.

Har du köpt häst därifrån då eller vet nån som gjort det? Det är väl svårt det där med korsningsavel, lite lotteri om mankhöjden ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 740
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 773
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 542
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 999
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka