Inför betäckning

Sv: Inför betäckning

2003 hade jag problem med hingsthållaren, fick ju aldrig räkningen och det var på sista dan jag kunde "få in henne".....Men jag fick ringa STC o förklara så jag inte skulle åka på en tusing i förseningsagift...fast det är väl inte så vanligt direkt att räkningarna INTE kommer :p ( å andra sidan hade ju hingstägaren fått betala den förseningsavgiften isåfall.....men det gick ju bra)

Senast ändrad:

Tack tack till er bägge(CK & Martha)

Ja någon typ av förväxling måste det ha varit...ni vet jag tänkte vem fasen har råd att föda upp en massa travare om det kostar 5000 kr för enbart frysmärkningen.Jag menar har man några märrar så blir det ju en betydlig summa då ju om det skulle kostat 5000kr/per föl.

har letat igenom ronden igen, och hittade nu Peace On Earth.
När man går in på hans hemsida står det att han endast kostar 7000kr vid levande föl, och 0 kr vid bokning, språng och dräktighet.
Men sen på sidan står det även:

Seminavgift Peace On Earth 1500:-
Semin-och stationsavgift samt skick hit 2000:-
Skick från Peace On Earth: Hanteringskostnad 1000:-
Kostnad per skick (material, porto) styck 300:-

Vad är det riktiga priset?

God morgon!!! :D

Se inlägg ovan...CK har varit i denna tråd tidigare! ;) :D

Love_travare skrev:
Jag ska betäcka mitt travarsto(varmblod) i sommar har jag tänkt.
Det svåra är att hitta en hingst som passar både stoet och ekonomiskt.

Jag ska ha en varmblodstravare till henne, och har hittat ett par stycken, men vet inte vilken jag bör ta.

Följande hingstar:
Lucky Po
Com Hector
Eastender
Red Xing

Passar dessa hingstar till henne?
Sen levande föl avg. när betalas den, när fölet är fött?
Får man en räkning eller ska man meddela hingstägaren att fölet är fött?
Hur länge brukar ett sto får stå hos hingsten innan hon är dräktig (ungefär)
Tacksam för svar

Nu har jag hittat ytterligare några hingstar
*Opus Broline
*Kodac

vore nån av dessa bra att betäcka med?

Jag såg att du var intresserad av opus Broline men han är kasserad tror jag i alla fall.
Själv är jag intresserad av His Majesty men vart står han i år?
Jag har en treåring efter honom jättefin.

Hej!
En billig och prisvärd hingst är Progress Value han har gett stora fina avkommor med bra psyke. Jag har ett föl på väg efter honom de flesta ston han får blir dräktiga på första försöket. Han står i Halmstad och kostar 1500kr vid betäckning och 8000 i levande fölavgift + moms
www.progressvalue.se
MVH Linnea

Jag skulle helt klart välja Peace On Earth av de hingstarna som du har föreslagit.

Varför?
Han är väl den enda av de hingstarna som du har nämnt som har lämnat jämna, nyttiga avkommor som tjänar bra med pengar. Dessutom kostar han väl inte mer än 7000 kronor vid levande föl och det är ett bra pris.

Med de andra hingstarna känns det lite som om det föreligger kasseringsrisk för deras del.

indyhope skrev:
Jag skulle helt klart välja Peace On Earth av de hingstarna som du har föreslagit.

Varför?
Han är väl den enda av de hingstarna som du har nämnt som har lämnat jämna, nyttiga avkommor som tjänar bra med pengar. Dessutom kostar han väl inte mer än 7000 kronor vid levande föl och det är ett bra pris.

Med de andra hingstarna känns det lite som om det föreligger kasseringsrisk för deras del.

Jag håller med dig, själv har jag en riktigt fin åring efter Peace on Earth med urläckert steg... :banana: :banana:

/// ghost

indyhope skrev:

Varför?

Betäckte med honom (tror det var 2001) men hon tog sig inte.. :(

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 626
Senast: Freazer
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 315
Senast: Masse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka