Ponnyhingstpremiering

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pezon
  • Startdatum Startdatum
Sv: Ponnyhingstpremiering

Jag hoppas verkligen att dom tar tillvara på Cavathingstarnas söner medans det fortfarande finns några. Dom ligger ju trots allt i topp när det gäller förärvning. Det hade suttit fint med minst en godkänd avkomma till var och en av de som inga har i avel Dali, Dizney, och Miclas Activ. För övrigt älskar jag morfadern till din hingst. Silverlea Buckskin är i mina ögon den vackraste och bästa NF hingst som jag har sett.

Ja han ska visas, samt en 3 årig Ridponnyhingst och 2 welsh B hingstar

Tycker också att det är dags att "Cavat-hingstara" tas till vara. Dizney, Dalí och Activ är alla f-84, och ingen av dem har ju någon son efter sig i stamboken. :crazy: Activs son Miclas Curt Cobain kommer dock att visas igen.

Hlsn Helena

Dali har en kanonsnygg tvåårig son som säkert kommer att visas 2006. En riktig New Forest med rejäla ben, långa bra linjer och ett mycket bra möderne. Det finns också flera hingstar med Cavat som morfar som också för vidare hans utmärkta blod. :love: Om nu inte någon av sönerna skulle finna nåd inför höga vederbörande... Det är nog dags att ta tillbaka lite äkta New Forest typ nu innan de helt försvinner.

Kanon, visste inte säkert om det fanns några unga okastrerade Dalí-söner hos dig. Jag håller tummarna!
Jodå, jag vet att Cavat finns som morfar till ett par trevliga hingstar ;) , och hingstlinjen finns ju även via Fredriksbergs Ali till hans söner Fredriksbergs Esa och Skattegårds Miramis till Miramis söner Aramis och Skattegårds Texas, samt genom Fredriksbergs Chopin - Sörbys O'boy.

Hlsn Helena

Till er som undrade om det skulle bli någon hingstpremiering för welshar i höst så kan jag tala om att det kommer det att bli, antagligen 25/9 eller däromkring :)

Ska du visa din pojke till våren eller hösten? Du kommer väl till vinterutställningen med honom? :)

Jag väntar nog till hösten med honom. Iofs ser han väldigt proportionelig ut just nu, men det kan ju ändras på bara någon vecka. Sen är han född sent i maj, så han kan få sommarn på sig att växa till. Sen får jag mer tid på mig att bestämma om han är bra nog dessutom.

Jo...jag hade nog tänkt att komma på vinterutställningen. Hade tänkte att slänga på lillbrorsan oxå och låta han få lite erfarenhet. Detta förutsatt att det är körbara vägar, men jag kommer nog att anmäla mig. En kul ide tycker jag :)

...tänk om vi hade fått kunna ha sånt kul här på Västkusten också... :mad:

Du får väl starta en avelsförening att ha roligheter i :D om det inte redan finns någon du kan gå med i ;)
SWF i all ära men det är i de små föreningarna som man lättare kan göra små aktiviteter i :p eller så flyttar du upp hit till Hanna_shetland och mig :idea: , här finns det dessutom inte så många cobhingstar.

Senast ändrad:

Welsh skrev:
Du får väl starta en avelsförening att ha roligheter i :D om det inte redan finns någon du kan gå med i ;)
SWF i all ära men det är i de små föreningarna som man lättare kan göra små aktiviteter i :p eller så flyttar du upp hit till Hanna_shetland och mig :idea: , här finns det dessutom inte så många cobhingstar.

jag är med i en lokal ponnyförening, men där händer det inte så mkt....Allt som är brukar anordnas flera timmar bortifrån mig.
Finns inga cobhingstar???? :eek: nänä, Replica, Draken, Roddan plus ett knippe "fusk-C" räknas inte antar jag... :smirk: plus att de nya reglerna gör att alla med tvåringar med testiklar kommer använda dom i aveln....Som du hör är jag på taggtrådshumör just nu.
Fick precis höra lite skvaller :o .....
Vill du köpa cobhingst?
(Sug på den du)

gaaah....det var inte ens skrivet till mig och inte ska jag köpa nån mer häst, men nu blir jag ändå nyfiken :o

Förresten, jag var ut och tittade på dina nya bilder på summer queen (*söt*) - tänkte på din fråga om hon skulle ha större mage om hon var dräktig. Hittade en bild på min tagen 3 dagar innan första fölisen kom - ser knappt dräktig ut ens då. Hoppas det får dig att känna dig lite lugnare...

gullan2.jpg

Tack!! Det känns mycket bättre nu....

Äsch Reppan och Draken bor minst 4 timmar bort och sen var ju Valla närmast...... HT finns men vad är det för "fusk" C som finns häruppe? C R finns ju i Örebro också. Roddan är inte intressant för min del. :smirk: Han bor ju annars ca 3 timmar bort.
Är det den gule du försöker kränga på mig eller :d
Har tyvärr lite dåligt med plats och framför allt pengar. Är KANSKE på g att köpa Bostorp Besk :angel: återstå att se vad det blir ut det.....hoppas på att Ärtans kula ska rasa ner till sommaren. Får väl släppa ihop honom med gamla Bella över sommaren, för han är väl inte fertil med bara en kula :angel: , kanske pluppar kulan ner för gott då :p Pm gärna vilken hingst och pris :idea:

Kul! BB är fin, nu har ju Tuborg kommit och hon har ju helbrosan..... hoppas det går bra!

Visst märks det att hon trivs där :) Det känns helt rätt att hon ska få stanna kvar hos dem. Hon blir körd och riden precis som hon vill ha det. Sen att hon kanske inte kommer att ha fler föl spelar nog ingen roll för henne, hon har ju en utmärkt dotter som för generna vidare och jag hoppas på att det snart även är en son som kan göra det :angel:
Rodde, du som inte har så långt dit, du har inte lust att åka dit och fota B.Butterfly åt mig :p snääääällllllla :bump: har lite långt att åka för en titt.........

Absolut gör jag det, jag har det lite körigt just nu men har lust att titta på A-MB fina ponnisar. Jag försökte roffa åt mig Tilly en gång men det gick inte!!! Undra varför?

jag har digital så det blir enkelt, ska ta och ringa henne en dag och göra en utflykt.
Nu har jag så många hingstar som ska visas att jag får troligen magsår och behöver syrgastält installerat på Grevagården......suck! Men det är väl bara att hålla för näsan och hoppa i!

Hon har 2 ungston till salu just nu vet jag samt 3 valackar och ev Besken.
Du får väl gallra hårt och bara ta med de finaste till våren och ta med 2 åringarna till hösten :idea: då är det lättare att hålla näsan över vattenytan! Själv bokade jag JB samma dag som Ärtan gick med guld på fölutställningen.

Liknande trådar

Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
35
· Visningar
2 160
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 642
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 947
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross