Utrillos stam?

Sv: Utrillos stam?

Harun al Rashid är inte en originalarab. Han är en shagyaarab! Det står tyvärr fel i stamböckerna. Har stammen någonstans, men jag tror jag mailar min kompis Solveig istället. Hon vet allt om araber.

Åsa

aha ja men jag menar dom som VERKLIGEN bara är svarta nu..sk rappfärgade och inte har några vita tecken..

Cosmos kommer denna arab ifrån och min kompis Tina som köpt denna unghäst nu sa att uppfödaren till hennes häst sa att det bara fanns 3 i sverige nu som är rappfärgade!
Svartbruna är ju inte svarta svartbruna kryllar det ju av=)

Men jösses så snygg min kompis arab var,, riiktigt lik isak som hennes förra arab hette som tragiskt dog för 1 vecka sen :cry:

Eh, jag vet skillnaden på rappa och svartbruna o.s.v. :smirk: :idea:
Men även en rapp kan ha vita tecken......
Men denna biten av diskussionen har spårat ut när det gäller Utrillo's stam.
PM:a mig om Du vill veta mer om svarta araber...Det finns fler än 3 i Sverige som är rappa....
Och svartbruna kryllar det inte preics av men det finns en del.....

Har nu fått svar från Salle. Hon har nyligen gått långt med i Harun al Rashid stamträd och fann att han är angloarab, inte shagyaarab som jag skrev. Jag har 2 A4 med hans härstamning om någon är intresserad. asn@algonet.se

Liknande trådar

Avel Jag har varit på uppsamlings premiering samt fölbesiktning, en trevlig tillställning men det fick mig verkligen att fundera… Är dessa...
Svar
16
· Visningar
1 655
Senast: kicket
·
T
Avel Väntar i dagarna ett föl efter mitt sto och Flyinges Sandakan. Hennes stam är inte klockren, hon är till 25% travare, något man...
2
Svar
28
· Visningar
3 632
Senast: Miaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden