briar eller warsteiner ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare marika_
  • Startdatum Startdatum
Sv: briar eller warsteiner ?

Jag fick ett svart stoföl 04 efter Warsteiner Hon blir "stoooor", men ganska lätt i typen och med jätte-långa ben. Mycket vettig att ha att göra med. Mitt sto har rätt mycket fullblod genom att hon är efter Indus (e. Cosmos xx ).
Jag är jättenöjd med henne och har varit i kontakt med andra som är nöjda med sina Warsteiner-ungar.

Jo precis, kan vara jobbigt det där med stallplatser när man inte har eget stall. Jag vet, har mitt gammel sto, förra årets föl och sonens häst. Men bara två stallplatser. Fick lösa det med att ställa sonens häst på Ridklubben.

å vad kul att höra från nån som har en avkomma efter warsteiner,ja min tränare sade att hon tyckte att warsteiner passade bra på ston med mycket fullblod i ....

aha men är det inte jobbigt att ha hästarna på olika ställen,men det är ju klart du har ju tyvärr inge val....

Jo det blir lite jobbigt, men det får gå. Har fått tag på en medryttare också, så då blir det lite avlastning.

Jag kan Pm:a en bild i kväll, den är från november. Min hemsida är tyvärr havererad för tillfället...
Eva

å vad bra att det löste sig så för dig! det måste vara skönt att få ta det lite lugnare ibland iaf...

Jag har en avkomma e. Warsteiner som blir 6 i år. Har även sett andra avkommor efter honom och min tränare har pratat om avkommor hon sett. Gemensamma drag för de avkommor jag kommit i kontakt med är; mkt utstrålning, luftig gång, känsliga (måste ridas mellan hand och skänkel då de annnars blir tittiga och stressade), korrekt byggda med ganska mkt massa (ej tunga) och lite trånga vid ganaschen (Weltmeyer-blodet). Så Briar eller Warsteiner beror väl på ditt stos brister. Warsteiner avkommorna är väldigt fina...(om du inte väljer Warsteiner kan du inte hitta ngt roligare än Briar?)

mitt sto är oxå en väldigt känslig häst att rida och det passar mig som handen i handsken... briar är en hingst som jag alltid har gillat warsteiner likaså.... har du nån bild på din kuse?

ja snälla gör det :bump: ...väntar ivrigt!!!

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 370
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Nu har jag visserligen inget sto, och lär inte låta betäcka något på en sisådär 15 år (minst!) heller. Men, men. Jag är ju som kanske...
Svar
14
· Visningar
2 349
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 998
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar