Bra dressyrhingstar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Morotsbiten
  • Startdatum Startdatum
Kul att höra om en Nostradamus-avkomma som är stor! Jag är själv jätteintresserad av att använda honom till mitt sto och hoppas att han kommer tillbaka till aveln inom de närmaste åren!

Kan meddela att det är/var (ej riden på ett tag eftersom hon haft föl i år) en underbar mjuk och känslig dam att rida (in). Verkar ha mkt lätt för sig och hoppar 130 cm (lh) utan minsta ansträngning. fick omdöme; mkt säker taxering på 3-årstestet :D klass I både för d och h.

Hade hoppats på att Nocturnes storlek inte skulle slå igenom, men det gjorde den + Chapmans :angel:

Eftersom mamman till denna ska slaktas pga skada så blir hon min dressyrhäst ett tag. Hoppas hitta någon som kan hoppa henne så kanske det blir fälttävlan till slut... Lite synd att inte använda de kvaliteter hon fått :)

Vad heter denna hingst då som är 178?? Hittar inte den på Jan Brinks hemsida

Det är en valack. Han var hingst förra året och visades, men gick inte igenom. Domarna tyckte han var för stor bla.

Oki det var ju synd :cry:

Red en häst på 186 förr och jag säger bara en sak VILL HAAAA vilka steg vilken lättriden häst :love:

Ja så kan det vara. Men även mindre hästar kan ha bra gång. En del känns också mkt större att sitta på. Mitt sto är bara 162 cm men när man rider henne är hon som 172 cm.

Jo självklart är det så min gode väninna har en häst på 157 och har otroligt maffiga steg och känns som minst 170 att rida! :love:

Sv: Bra dressyrhingstar

Är också väldigt svag för Chapman. :love:

För övrigt rekomenderar jag Cortez. Älskar honom. Ger stort med mycket kraft och luft i steget!

Någon nämde Rubinrot. Kan inte annat än att rekomendera. Mycket bra steg och framförallt ett underbart psyke! (Har ridit honom själv. :love: )

Briar tycker jag verkligen inte om. Alla Briar hästar jag träffat är bökiga och jobbiga att hålla på med. (Har blivit sparkad 4 gånger förra året, samtliga gånger av Briar hästar. ;) Tycker överlag att han inte ger några speciella hästar. Men smaken är som baken. ;)

www.hageby.nu
New Balance ger stort, har sett flertalet av han avkommor och bla 3st 2,5åringar som ligger på 170 och dom jag har träffat efter Balancen har bra steg, en av hans avkommor van flyingers 3års test-04, hon är New Balance-Feleiciano-Conte , fick dubbla diplom.

Synd att du inte träffat min Briar avkomma då, för hon är inte sådan. Sedan kan man inte dra alla avkommor över en kant när man bara träffat ett fåtal av dom. Som du förstår så gillar jag Briar.

Nej, naturligtvis kan man inte det. Men jg har nog träffat minst 10 avkommor efter Briar (alltså hanterat) och alla dom har varit jobbiga. Dessutom har ingen utav dom gjort något större intryck på mig vad gäller rörelser oh exteriör. Men så tycker jag ju inte om Briar heller. :p Men självklart det finns undantag, men rätt möderne kan det säkert bli bra. :)

Precis, mödernet, det var dom rätta orden. Vet inte om mitt sto var exakt det rätta mödernet, men jag fick ett bra föl efter Briar i alla fall och skulle mer än gärna göra om kombinationen igen. Även Briars ägare var ju intresserad av detta föl. Men när han säger det till mig så var hon redan såld.

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
696
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp