höjd på föl

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare BrokenSilence
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 709
B

BrokenSilence

tänkte att ni som kan det här med avel å så borde ju veta..

om ett fjolårsföl är ca 115cm i mkh nu, kan det då bli en d ponny?? eller hur hög borde den bli? sådär cirka på ett ungefär alltså..

Sv: höjd på föl

Det är svårt att svara på sådana frågor ! Först och främst så måst du skriva vad det är för ras och sedan stammen och storleken på ev. syskon, föräldrar mor och farföräldrar och sedan i slutändan så kan det bli vad som helst i alla fall. :D
Hälsningar Helen

hehe, åkejj. vet inget om pållen, bara såg en annons där det stog.. blev lite fundersam bara ifall det kunde stämma

Spontant har jag svårt att tro att det blir en D-ponny. Mina D-ponnisar har alla varit över 1.30 som 1 åringar.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 191
Senast: Kajsalisa
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
613
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 266
Senast: Kilauea
·
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 598
Senast: Jaasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka