Avelsplaner 2005?

Sv: Avelsplaner 2005?

*lånar knapp*

Jag har arabston och ser mig om efter lämplig hingst at använda i år. Min foderhingst (arab) är ju till salu, så jag vet inte om han hinner betäcka innan han åker, annars blir det kanske han och han heter Notariat.

Camilla

Mitt sto är dräktig med Richfield. Hon är efter Maraton och ska föla i maj...
Har en ett åring hemma efter Danone-Maraton som är helt underbar.
Iår vet jag inte riktigt vem jag ska ta, funderar lite på att betäcka med en Welsh för mitt sto är ganska litet... Men det bestämmer jag efter bruksprovet..

/Kristin

Vad kul
Hur ser ditt maraton sto ut.?
Mitt sto efter Maraton fölar också i maj. Hon är så run så rund. Bastant dam.

Hon är ganska liten och nätt, hon är väldigt lik Maraton, men nu börjar hon se ut som en tunna... Det är en väldigt livlig liten rackare i magen..
När ska din föla? Min är beräknad till 19/5

gå in o titta under bilder dräktiga ston 240 dagar
det är mitt
o 2 åringen är min
Hon fölar ca 11 /maj

Har inget föl i år. Planerar att seminera med Cardento i år. Har en 4 åring som ska gå kvaliten i maj.

Väntar föl
föl 1 e: Casa grande ue: Talnum-Carnoustie (Casa grande har bara betäckt några få i år så det är kul att vara en av dom)
föl 2 e: Ohorn ue: Alekin-Hakoon (trakener)

Betäcker bara ett sto till våren har inte riktigt bestämt med vilken hingst, tror det blir Camaro M.

Har inga treåringar i år, men vi funderar på att visa en -04 på rådgivande bedömning (missade fölvisningen) han är verkligen jättefin e: Santa cruz VDL, men då får han inte vara i en växtperiod.

Mvh Hanna

Liknande trådar

Avel Nu tänker jag framför allt på halvblodsavel, men det förekommer säkert i de flesta raser. Håller inte alls på med avel själv (om det...
2
Svar
26
· Visningar
3 191
Senast: Eldfuxen
·
Avel I flera trådar har frågan att använda klass II-III-individer i avel (oavsett hingstar eller ston) kommit upp. På ridhästsidan finns ett...
Svar
14
· Visningar
1 283
Avel Egentligen VET jag vad jag skall göra, men ändå... :smirk: Skickar ut frågan - vad skulle ni använda för hingst till dessa sto om målet...
2
Svar
23
· Visningar
3 174
C
Avel Nu kan du som enskild medlem komma att få ta del av ASVH:s nya avelsplan inom kort. :bow: Detta är kopierat på ASVH:s hemsida...
Svar
3
· Visningar
1 016
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama