Vinterutställning

Sv: Vinterutställning

*L* han fick ju inte 47 poäng på denna utställningen ;-)
Sen har jag alltid tyckt precis som du eftersom jag också har welsh *L* men nu när jag har både och så kan jag ibland tom tycka att en shettis har bättre gång än en welsh om man kollar till rasen man måste lära sig skilja på det :-)

hanna_shetland skrev:
Nu vill jag göra klart att jag inte har något som helst emot Flis, tycker också att han är underbart vacker men hur vet du att han höjer kvalitén i svensk shetlandsavel? Hans avkommor hittills har inte visat något speciellt...?

Fem guldavkommor och resten (med något undantag) klass ett hästar. Jag tror att den här hingsten kommer att få betydelse. Han är fantastisk, du skulle ha sett honom. Det går inte att beskriva.

Jag tycker många gånger att shettisar har betydligt bättre gång än welsh sekt B MEN Reppan HAR en otrolig trav, utstrålning utan like.
Domaren dömde väldigt ojämnt över lag. Det kändes verkligen att det var klart redan från början, bara för att Flis fick högre poäng så vann han i BIS ringen. Jag har varit med om flera gånger att lägre poäng segrat i BIS ringen då domaren gått på show där. Förra sommaren stod jag och hejjade på en shettis och ett russ i BIS ringen :banana: mina favoriter kom BIS resp Reserv BIS :banana: och då slog de ut bla min cob så ni ser även jag kan se gångoch utstrålning på andra raser. MEN utställningen i Rättvik var jag inte ensam om att undra vad domaren såg..........

någonting man kan ha, som är snyggt oxå är dunväst, varmt men inte för bylsigt...själv ska jag ha det, och varma skor, det är ett måste!! :)

Jag har också varit med om det.... Men jag har sett flis ett visst antal gånger och han rör sig *skit* bra för sin ras men nu var jag ju inte där så jag kan ju inte uttala mig riktigt ju *L* Men man får ju aldrig glömma att det är en bedömningssport och i slutändan så är det ju faktiskt domarens tycke som gäller och är det jämnt mellan någr individer så är det ju klart att domaren går på vad h*n gillar själv :-)

Jag tycker också att han är fantastisk och jag har sett honom flera gånger MEN jag tycker inte att hans avkommor hittills har varit lika bra. Dessutom har han ju betäckt många väldigt bra ston.

Förra sommaren stod jag och hejjade på en shettis och ett russ i BIS ringen mina favoriter kom BIS resp Reserv BIS och då slog de ut bla min cob så ni ser även jag kan se gångoch utstrålning på andra raser.

Det där känner jag igen! :angel: :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen
  • Utbilda själv
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar