Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Avel börja vänja fölet med att vara själv i boxen:confused:.Naturligtvis med sällskap av annan häst i boxen bredvid och en människa,(och att...
2
Svar
33
· Visningar
2 292
Senast: tya
·
Avel Min häst fick föl för 23:e juli. De har gått i en liten nerbetad hage sen dess med min shettis. För stoet fick fång i våras. Nu är...
Svar
5
· Visningar
1 117
Senast: Ajda
·
Avel Var ute i beteshagen nu ikväll och en tanke slog mig. Tänkte att vi kunde diskutera detta lite; Vissa avelsston verkar ha en förmåga...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: fettso
·
Avel Är det någon som vet något om denna hingsten. Hemsida...
Svar
1
· Visningar
586
Senast: Boop
·
Avel Alla new forestkunniga!! Jag behöver hjälp med info om några hingstar jag hittat på nätet. Hoppenhof's Jasper, Jacodi's Bos Barclay...
Svar
1
· Visningar
711
·
Avel Läste i en annan tråd att några uppfödare börjat fundera på nästa års hingstval och då kunnde jag inte låta bli själv.:D Har surfat runt...
Svar
11
· Visningar
1 859
·
C
Avel Någon som vet något? Har googlat, men hittar bara stamtavlan, finns säkert mer, men jag är inte så haj på sånna här googlingar... :o...
Svar
7
· Visningar
733
Senast: Cronis
·
Avel vad kan man få tag på info och bilder på han , här på internet ..??? ha sökt och letat men hitta inget alls .... någon som vet...
2
Svar
21
· Visningar
2 834
Senast: Görel
·
Avel Jag letar efter information om arabhingsten Shams farabi fox. Någon som vet något? :banana:
Svar
6
· Visningar
1 820
Senast: sara13
·
A
Avel Har precis kommit en hingst till stallet som min skötis står i, o ägarna till stallet o hingsten har pratat om att släppa honom med dom...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 074
Senast: Ljulius
·
Avel En tråd om vad hingstarnas namn betyder och härstammar ifrån, kan det vara något? Jag skulle tex vilja veta om Camiell-Flamingo har...
2
Svar
24
· Visningar
15 341
Senast: Cheran
·
M
Avel Hej! Skriver som en ny användare för jag vill inte trampa någon offentligt på tårna, men behöver er hjälp att se på den här...
Svar
13
· Visningar
1 468
Senast: clownen
·
C
Avel Jag tycker at det är roligt att det är mycket på gång i avelsverige som knyter samman aveln och sporten! :bow: Jag tänker på dem två nya...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 244
Senast: clownen
·
Avel Hur gör ni? När avmaskar ni första gången? Hur långa intervaller? Med vilket preparat? Ska man avmaska stot samtidigt + övriga hästar...
2
Svar
24
· Visningar
4 191
Senast: Madick
·
Avel Vad hade han för levande föl avgift 2007? Någon som har hingstkatalogen från 2007 och kan kolla? Sitter med massa papper och räknar och...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: Leteng
·
S
Avel Skulle vilja veta mer om hans avkommor (gärna bilder). Svagheter och styrkor hos avkommerna (vet att de inte är så gamla ännu, men...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 987
Senast: Sar
·
S
Avel hur nära besläktad kan hästar vara och INTE vara inavel? har just fått hem papper på hästen jag vill köpa.. far o mor är helsyskon.. är...
2
Svar
22
· Visningar
2 614
Senast: rocki
·
G
Avel Det hällregnar och är plaskvått i hagarna. Har ett litet föl här (2½ vecka gammalt) som hade lite problem i starten och därför är jag...
2
Svar
32
· Visningar
3 205
Senast: Gisburne
·
H
Avel Hej! Kommer jag med ännu en hingstfråga.. :) Vad vet ni om Fokker e: Marinier U:Karola ue:Flaneur Kommer från tyskland, har hans...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 927
Senast: Censur
·
C
Avel Hej! Nu börjar det bli dags att på allvar fundera över årets kommande hingstval. Är det någon som har eller känner till avkommor efter...
Svar
7
· Visningar
4 166
Senast: AW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?