Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag är nog inte ensam om att tycka att Okidoki är otrolig. Tyvärr är han ju valack.. :cry: Men nu till min fråga, hur ser hans stam...
2
Svar
20
· Visningar
2 030
Senast: pastejja
·
Avel Någon som vet vad som är typiskt för hans avkommor? Mm.? Speciella kännetecken? Vilken station/stuteri står han på? Brännmärkning?
Svar
1
· Visningar
771
Senast: Hiddeous
·
N
Avel Vad har ni för åsikter om Bocelli & speciellt då hans gång? Hittat en jätte fin 4-åring e Bocelli - Bellini. Stört-förälskad :) Men...
Svar
14
· Visningar
1 494
Senast: Hiddeous
·
Avel Upptäckte idag att min fölunge har som små knottror på halsen, mellan frambenen, manken och lite vid sidan på svansen. Blev jätteorolig...
Svar
12
· Visningar
898
Senast: Bellini
·
Avel Har en liten fundering över denna hingst. Har hört att han togs ur avel pga att hans avkommor ärvde hans mindre bra humör 1955, det året...
Svar
4
· Visningar
740
Senast: Bellini
·
Avel Hejsan, Jag är nu så här i slutet av säsongen lite villrådig om jag har rätt att vara besviken på stationen eller ej. Mitt sto...
Svar
4
· Visningar
1 598
Senast: lundsbo
·
C
Avel Läste om denna hingsten och funderar på om någon här har efarenhet av hans avkommor? Hingsten har inte bara en fantastisk far utan även...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: KickiH
·
Avel Ni som har avelston, brukar ni rida de nånting? Köra? Tömköra? Skrittrunder? Brukar ni hålla igång konditionen? Det är förstås lite...
2
Svar
22
· Visningar
1 860
Senast: _klara_
·
Avel Nu måste jag helt enkelt ta upp den här diskussionen :banana: dock vill jag att vi lämnar islandshästar utanför denna debatt-för det är...
2
Svar
29
· Visningar
2 803
Senast: Tussilago
·
Avel Som trådrubriken frågar! Hur mycket är NI villiga att betala för att få fram ett föl?! Ex: Jag vill/kommer (beror ju på min häst...
Svar
18
· Visningar
2 001
Senast: Iaraphel
·
E
Avel Hej alla glada! Är fullt medveten om att det finns några trådar om denne hingst, men jag skulle ändå vilja ha lite färska kommentarer...
2
Svar
38
· Visningar
11 321
Senast: franny88_
·
A
Avel Är det någon som har bild på en häst med raka haser... så raka att man skall fundera lite extra innan man köper hästen
2
Svar
30
· Visningar
7 738
Senast: Tuvisen
·
Avel Lite intressant är det att det finns flera Svenskfödda hästar som tävlar för andra länder i fälttävlan. Sedan är det ju intressant...
Svar
5
· Visningar
900
Senast: rubytoo
·
Avel Vill rådfråga er kunniga om min väninnas sto som idag är konstaterat dräktig på 25 dygn men där man även upptäckte vätska i livmodern...
Svar
1
· Visningar
1 779
Senast: Krisse
·
Avel Varför heter det halvblod, fullblod, varmblod och kallblod? :confused: Min karl frågade igår och jag började fundera men kunde inte...
Svar
3
· Visningar
1 271
Senast: ameo
·
Avel Lite nyfiken på den avel som bedrevs innan ASRP bildades. Vilka var störst och vilka var mest framgångsrika? Vet inte så mycket om...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 545
Senast: carinah
·
Avel Nu tror jag att jag behöver lite hjälp... e totalt förvirrad. mitt sto är/ska vara i 306 dagen idag. kollades med ultraljud under 4:e...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 655
A
Avel Är det någon som sett avkommor efter denna hingst? Har de haft ok exteriör mtp hingstens dåliga exteriör på ryggen. Han hade 25...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Mitrolle
·
Avel I alla år så har jag stirrat mig blind på dressyrhingstar, eftersom mitt sto är dressyrstammad och har bra gång. Men allt mer har jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 352
Senast: ch791022
·
L
Avel Hej! Jag har ett sto som jag skulle vilja betäcka, hon har gott som avels sto och jag vet att hon kan få föl, men hon vissar inga...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: Lairedil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka