Stoet är dräktigt... eller?

Sv: Stoet är dräktigt... eller?

:eek:

Shit,snacka om en chock! Grattis iallafall till ett friskt och välmående föl!:bump::banana:

Nyfiken på hur det går? Är det ngn fölis därinne (eller har den kanske ploppat ut..?)?

nej än har det inte hänt nått tyvärr, det är 16 dagar kvar till beräknad fölning och jag börjar verkligen tvivla... men hon e rund å många säger att hon definitivt ser väldigt dräktig ut.
juvret känns mest som svullna mjölkkörtlar ungefär... hon har ju mkt hud å så, så det är svårt att säga. men helt tom är hon ju inte...

däremot har vi en nyimport sto som kom för snart 4 veckor sen, hon har blrjat fyllt juver för nån vecka sen, tar man tag i ena spenen å trycer kommer det ut vätska som är åt de genomskinliga hållet. hon har även släppt en del i bäckenet. menhar även brunstat :confused:

har ni nått att säga om henne???

Nyfiken på hur det går? Är det ngn fölis därinne (eller har den kanske ploppat ut..?)?

Jag hade också just ett fjordsto som vet undersökte via ändtarmen lite längre fram i dräktigheten. Hon sa att hon inte var dräktig men det kom ändå en liten på utsatt tid!
Hur ser juvret ut? Har du några nya bilder?

Tycker det ser ut som en dräktig mage precis som några redan svarat. Men om du är osäker kan man ju göra ett blodprov för att kolla?! Typ "graviditetstest". Jag kollade mitt sto vid 45 dagar men ska kollas med blodprov vid 90 dagar. Bra att veta liksom. Prova det!

hur går de, kom de några föl???

mitt sto är betäckt iår, tänkte göra ett blodprov i höst vid typ 90dygs dräktighet för att se så bebis e kvar. vad kostar de??

Va? Ska Guri ha föl? (eller inte? :crazy:) Hoppas det kommit ett föl :D

Be veterinären att ta ett blodprov på stoet så får du veta om hon är dräktig och om fölet lever. Säkrare i sent skede speciellt om veterinären är ovan. Dessa prover körs på måndagar(har jag för mig) på SLU i Uppsala (Östronsulfat ) Du får skynda dig så provet hinner tas och svaras ut innan hon fölar bara....:)

Känns som att det var länge sen jag var online.
och en del av er kanske är nyfikna på vad som hände.

Guri var tyvärr tom, hade flera veterinärer som kikade på henne.
gjorde ett Bakterieprov och ett ultraljud för att se att allt stod rätt till och veterinären sa SUPER!

så Guri sprutades igång och skickades till Cristall 203 på betäckning.

Guris brunst var väldigt lång och vi började bli oroliga för att hon skulle ha en gulkropp. men efter 8 språng så sa hon ifrån till hingsten och fick komma hem.

i torsdags på 17:e dygnet ultraljudades Guri med goda nyheter, hon är dräktig!!!

nu hoppas jag att det går bättre denhär gången ^^

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 326
Senast: Masse
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 460
Senast: Lyxzen
·
Avel Jag har ägt ett avelssto innan. Hon var dräktig och fölet såldes i magen. Billigare föl mot att köparen tog sig an sto och fölning...
Svar
4
· Visningar
1 554
Senast: Narcissa
·
Avel Hej! Jag har ett sto på hela 7 år! Hon väntar nu sitt första föl, bf: Maj 2021. Men nu har hon blivit farlig!! Och helt...
2
Svar
24
· Visningar
4 950
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka