Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Var skickar man DNA test för färgbestämning av sin häst ? Hur gör jag och vad kostar det ? Mvh Mia
3 4 5
Svar
92
· Visningar
7 479
Senast: MissFideli
·
Avel Behöver era åsikter nu.. Har ett sto, Athena E:Columbus xx- Bordeaux. född 1993, jag köpte henne som 10åring av uppfödaren som fött upp...
Svar
1
· Visningar
889
Senast: rebus
·
Avel Hej, har några frågor angående fölvisning för halvblod. 1. Ska man visa upp fölet i trav, alltså leda fölet i trav? 2. När man...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 018
Senast: Zara
·
Avel Om man har ett hbl hingst som ej är godkänt "för eget bruk" vad kostar det att regga fölen osv? Kan fölen få gröna papper? tacksam för svar
2 3
Svar
45
· Visningar
3 899
Senast: Elma_vip
·
Avel Min Bella Bus ska förhoppningsvis kunna ge mig en avkomma till mig själv.. Därför söker jag en trevlig hingst till henne. Tips önskas...
2
Svar
23
· Visningar
1 984
Senast: Mabuse
·
Avel Hej Jag har nyligen köpt en valack efter Ravell och undrar lite om hingsten. Jag är tyvärr inte så insatt i aveln men gör mitt bästa...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: Görel
·
W
Avel Vilka verksamma hingstar idag finns det tillgängliga som är efter Rubinstein I ? Eller har honom som sin morfar.:idea:
Svar
3
· Visningar
1 242
Avel Är stamboken stängd eller öppen? I s f, hur många generationer krävs för stambokföring i FNH vid inkorsning av kallblodstravare?
Svar
3
· Visningar
905
Senast: lancelot
·
Avel Är det någon som har ett bra svar.. Jag har en liten shettis hingst på lite drygt 1år och hans ena "kula" har ramlat ner. Jag har sett...
Svar
2
· Visningar
943
Avel Vet inte om tråden ligger rätt Mitt sto går ihop med ett annat sto, Problemet är bara att det går en 2årig hingst. Tror han är 2. ser...
Svar
16
· Visningar
11 612
Senast: lacessere
·
Avel Finns det något sådant på internet? Där man kan söka på namn/registreringsnr?
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Bellini
·
Avel Nu växer han allt för mycket!!!:crazy: Han är född stor och fortsätter bara så i den tackten.. Allt började med en olyckshändelse i...
Svar
5
· Visningar
1 380
Senast: Bellini
·
Avel Bade Briar och Okeanos har väl en massa helsyskon. Är det nagon som vet vad det har blivit av dem, är det nagon av dem har tävlats...
Svar
3
· Visningar
975
Senast: PrinceFair
·
B
Avel jag har anmält mitt sto och föl till en fölvisning nu sista augusti, igår ringde arrangören och sa att det var så många som anmält sig...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: black_famous
·
Avel Jag har köpt ett föl e:Hamilton och ue:Loopie xx. Vet någon nånting om Loopie xx? Känner igen namnet, men kan inte placera honom...
Svar
10
· Visningar
1 931
Senast: Ajjan
·
E
Avel Hej måste fråga nu när det drar ihop sig för kvaliten om hästen måste ha licens och om man måste ha regional licens som ryttare?? Hittar...
Svar
6
· Visningar
1 192
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Finns det någon uppfödning av Noriker i Sverige/Danmark/Norge? Någon som kan berätta lite om rasen?
Svar
3
· Visningar
2 428
Senast: via
·
A
Avel Har blivit erbjuden att låna ett avelssto. hon är tävlad msv-dressyr, 7-7 i hopp på kvaliten enl asvh (fast ägarna sa 8-8:o)...
Svar
11
· Visningar
1 104
Senast: anni0301
·
Avel ha precis köpt en ny häst och min gubbe och jag ska betäcka henne nästa år .. men vet inte vilken hingst vi ska ta .... ha funderat...
Svar
18
· Visningar
1 606
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel varför? och gärna lite disskution om detta.... varför har detta inte kommit tidigare?
Svar
12
· Visningar
1 252
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka