Ej godkänd hingst

Sv: Ej godkänd hingst

*knapplån*

Nu kommer jag med mina dumma frågor igen. Har suttit och läst på ASVH:s hemsida nu och blir inte mkt klokare :/ Men det man ska göra nu och det man ska skicka in är detta om jag fattat rätt:

• Ta ut idkontrollant som gör en signalement beskrivning samt chipmärker fölet
  • Skicka in DNA test på modern, fadern och avkomman
  • Skicka in ansökan om hästpass
  • Skicka in betäckningsintyg?

Är det allt som ska göras eller har jag missat något?
Ska man ta ut vet. för att ålderbestämma fölet?

Och vart hittar man numret till ASVH? Hittar inte det på deras hemsida, hittar bara nummer till andra "föreningar" och skulle behöva fråga dom några saker angående icke godkänd hingst. :P

Väldigt tacksam för svar =)

//Diana

Sv: Ej godkänd hingst

Och vart hittar man numret till ASVH? Hittar inte det på deras hemsida, hittar bara nummer till andra "föreningar" och skulle behöva fråga dom några saker angående icke godkänd hingst. :P

Väldigt tacksam för svar =)

//Diana
TItta i den grå högermarginalen på startsidan... :idea:

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
869
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 016
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 073
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 636
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka