Tips på´fullblod eller halvblodshingst till connemara?

Sv: Tips på´fullblod eller halvblodshingst till connemara?

Welsh Cob är ju fina men jag tycker de rör sig lite tråkigt (hukar mig)
RP hingst skulle vara ett alternativ! men vill helst ha en över ponnymått (vilket är troligt iof ´då Bella fått 3 överhöjdare av 4 möjliga)

EG Pauli är minst 153cm.
Tror även att det finns fler rp som är runt 155cm.

Men Dirco lämnar väl rätt stort? Har för mig att han var sjuk som ung och blev därför liten = att hans storlek inte har med generna att göra.

Nja, hans avkommor är i genomsnitt 2,2 cm mindre än genomsnittet för rasen, så det kan man nog inte säga.

Formulerade mig lite slarvigt. Menade att han lämnar stort i jämförelse med sin egna mankhöjd. Alltså att han oftast lämnar större än vad han själv är.

Ja, du menar så! Ja, det gör han absolut, och han är mycket mindre än sina föräldrar, så det kan nog stämma att han inte blev så stor som han borde ha blivit. Saint Amour är väl också en sån hingst, tror jag.

Liknande trådar

Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 321
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 834
Senast: Görel
·
A
Avel gärna tips på hingst! Ska betäcka tidigast nästa år, men vill ha god tid på mig att välja hingst =) Har ett nätt sto, 166cm, som hoppar...
Svar
14
· Visningar
1 851
Senast: anjajohansson
·
L
Avel Nu läser jag igenom min rubrik och tänker för mig själv hur frukstansvärt dum denna rubrik faktiskt låter, men faktum kvarstår att jag...
Svar
10
· Visningar
1 884
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka