Ang. Fölvisning

Sv: Ang. Fölvisning

Okey, jodå jag har slängt iväg ett mail till dom i hopp om att få skicka in mina anmälningar. Vi får se om vi har någon chans. Håller bara tummarna nu.

Jag kolla på nätet, under grimmor hittar man den "Visnings grimma" ;)

ahh såg den nu! (har sett den innan, men som sagt int ei senaste katalogen)

Faaaaaaaaaaaan!!! Personen som skulle hjälp amig att visa sto och föl har fått förhinder! Gah, har försökt få tag på ngn annan, men svårt då stoet är fullblod- hispig, och svårt att lita på nya.

ingen "ledig" som ska till Bratteborg och titta på lördag? :angel:

Ok. gah, såg startlistan idag, startar FÖRST! *panik* jag som aldrig ens varit på fölvisning förr... Men jag tror jag har kol på det där med vilken sida och allt så.. det kjag undrar över är:
Ska man första gå fram och låta domaren se fölet stilla elelr ska man börja med att visa upp i skritt, i sådana fall ska exteriören visas mellan skritt och trav, elelr efter trav eller efter allt?

Ta det lugnt! Nån gång är första gången för alla. Domarna säger till dig vad du ska göra.
Gå in i ringen och gå runt tills dom hälsar och säger vad du ska göra. Tala gärna om att det är första gången du visar på fölvisning.

Att du startar först är ju bra, då kan du va där i god tid och gå in på banan lite i förväg och sto + föl får se sig omkring lite.
Lycka till!

Hej
Skulle du visa på Bratteborg? Var har du sett startlistorna dit?
Jag ska också visa ett föl +sto där.

tack till orkan! du lugnade mig!

Ja gå in på http://www.jlvf.se/# så högst upp står det bedömning tryck där för markeringen till fölvisning sen kommer dte upp lite olika saker 2proposition" medelande till visare OCH startlistor!!!, jag var också helt chockad när jag såg det.. men jag tackar och tar emot..

Okey, jodå jag har slängt iväg ett mail till dom i hopp om att få skicka in mina anmälningar. Vi får se om vi har någon chans. Håller bara tummarna nu.

Jag kolla på nätet, under grimmor hittar man den "Visnings grimma" ;)

Fick svar och skickade in anmälningarna i förrgår, vi får vara med :bump: Så Jälla dn 27:e september, någon mer som ska dit tro? :o

Vet någon när vreta skulle ha fölvisning? och när sista anm.datum är? Har en liten kille jag skulle velta visa, nu är han skadad så det blir nog inget med det men de vore kul att åka och kolla i annat fall :idea:

KL

Måste bara få vara världens stoltaste uppfödare, min första uppfödning och stoets första föl, idag erhöll hon 45 poäng.
Hoppföl oxå, hehe.

Jag är iaf supernöjd över båda mina fina flickor, synd bara att mitt stackars sto gick omkull TVÅ gånger.

Om jag inte minns fel så ska väl juni_cool dit med sin partbred arab, hon fick visa den där, var det 28:e ??

xaheena: GRATTIS, vad kul att det gick så bra :D

Grattis xaheena, vad roligt att det gick så bra för er :banana::banana:. Hoppas på något liknande nu på söndag fast utan malörer från stoet då jag hade tänkt försöka stambokföra henne. Tror inte mitt föl kommer gå så bra för hon ser verkligen inte mycket ut för världen just nu, men man kan ju alltid hoppas.

Ja, jag satte hjärtat i halsgropen när hon gick omkull, andra gången var det mest läskigt.
Hon gick liksom inte ens ner på knä utan kanade på hela sidan, usch.
När adrenalinet väl gått ur henne var hon lite muskelöm.
Trist bara, man är ju rädd om dom.

Lycka till själv, det går säkert bra !

Ja, jag satte hjärtat i halsgropen när hon gick omkull, andra gången var det mest läskigt.
Hon gick liksom inte ens ner på knä utan kanade på hela sidan, usch.
När adrenalinet väl gått ur henne var hon lite muskelöm.
Trist bara, man är ju rädd om dom.

Det var nog flera på gränsbo som gick omkull, redan kl 9 var det halt i ridhuset.

Hallå jag har en liten fråga som poppade upp i huvudet när jag var ute och gick med bäbis.
Vilken sida ska man gå på? Stoet ska man ju gå på "fel" sidan men gäller det fölet oxå???

Jag missade dej? Visst var han fin! Ja nu kör vi till Åstorp på lördag. Vet du någon som är bra på att fläta??

Jag satt i manegen i ett hörn och hade bra utsikt... Jättefin var han. Fläta är inte min starka sida heller, det blir säkert fint när ni gör det. Lycka till på lördag, jag kommer och spanar in er.

Jag såg dina hästar, och vågade nästan inte titta när de kom in i hörnorna ( det var flera jag nästan inte vågade det på). Det är inte första året stona går omkull därinne och ändå hade de lånat in en vält i år, om jag har ett föl att visa så blir det inte där, det finns andra visningsplatser med bättre underlag, men Gränsbo är mest poppis då de har hingstarna där tror jag.
Nu såg jag inte Gränsbos eget sto i år, men förra året släppte de henne inte pga halkrisk, och det säger väl en del om underlaget.

Grattis till ett fint föl i alla fall.

tror vreta har fölvisning den 23-24 augusti. lycka till allihop. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 935
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 557
Senast: Liten
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 133
Senast: animalasia
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 026
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka