Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Avel Jag har ett föl (född i maj) men mitt sto har varit halt sedan fölningen (kanske får ta bort henne men det är en annan tråd). P g a...
Svar
5
· Visningar
1 423
S
Avel Ja, tänkte det kunde vara roligt och disskutera lite om hur ni går till väga när ni väljer avelsston? Går ni på vad dom själva...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: SeagirlM
·
F
Avel Hej! Jag har hört att det är riskabelt att ta föl på ett äldre sto som aldrig tidgare varit dräktig (ca 13 år), förmodligen för att...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: Fannyyy
·
G
Avel Hej, jag köpte för några månader sen en jätte fin 3 årig valack med namn Graf Pepper.. Nu är jag dock väldigt nyfiken på hans stam, har...
Svar
1
· Visningar
1 003
Senast: Informeras
·
Avel Någon som vet var man kan hitta bilder på hingstar som inte längre är i avel? Min häst är efter Epson och enligt förra ägaren är han...
Svar
2
· Visningar
947
Senast: Masse
·
I
Avel Hejsan! Jag ska betäcka mitt angloarabiskt sto i år och funderar på vilken hingst skulle passa bättre - Dionysos eller Sandakan. Jag...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
10 481
Senast: slira
·
Avel Mina har nu varit separerade ett bra tag, 6 mån. De har dock gått på samma gård hela tiden men olika hagar utan fysisk kontaktmöjlighet...
Svar
13
· Visningar
2 034
Senast: Etima
·
Avel om amn har ett sto som är 153 hög men inte så jättenätt. hur pass stor hingst vågar man betäcka med om man inte vill chansa för...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: pepinopre
·
Avel hejhej! jag är inte så haj på det här med avel, men skulle vilja veta mer om mitt stos stam. e:Weltmeyer Är det nån som har en...
2
Svar
22
· Visningar
3 188
Senast: Amy2002
·
S
Avel Har precis fått hem min nya häst och undrar om det är någon som kan berätta lite om stammen, är urusel på tyskar... Han är efter...
Svar
5
· Visningar
1 618
Senast: Amy2002
·
C
Avel Nu är det dags igen! Ännu en skanadal inom doping och ridsport. Denna gången så gäller det fyra stycken av OS hästarna i hoppning. Jag...
Svar
14
· Visningar
1 233
Senast: clownen
·
L
Avel vill se bilder på dessa hingstar och även avkommer.
Svar
2
· Visningar
822
Senast: Cigam
·
Svar
31
· Visningar
3 197
Senast: Helena T
·
R
Avel Mitt sto är dräktigt i 5e veckan, vågar man ta en skrittur då eller bör man låta bli helt de första 6 veckorna, med tanke på...
Svar
13
· Visningar
1 147
Senast: Görel
·
I
Avel Fernet Branca e. Furioso II (Tror jag) Vad känner ni till om denna hingst?:confused:
Svar
1
· Visningar
736
Senast: KickiH
·
F
Avel som rubriken lyder, är jag dum om jag ens tänker tanken att betäcka min frieser med något annat än en frieserhingst? Att avel i sig...
2
Svar
32
· Visningar
3 990
Senast: Frieserhäst
·
Avel Hur blir hans avkommor (tänker mest på temperament, men även i övrigt) Har börjat kika runt lite efter hingst till mitt fbl-sto, och...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: boccia
·
Avel Vilken färg på papper komer min fölunge få?Den har fullblodsmamma och pappa är hingsten Guido. Kommer den kunna gå breeders eller bara...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: QuickStar
·
L
Avel Varit på 90 dagars idag och får reda på att där nog inte är något föl! :eek::eek:Något har hänt de senaste 2 veckorna, vet visste inte...
2
Svar
20
· Visningar
2 473
Senast: Sockertoppen
·
Avel Ni som har Figaro R-avkommor: Hurdana är de i storleken? Berätta gärna vad det är för möderne och hennes mkh! Är även lite nyfiken på...
Svar
5
· Visningar
1 557
Senast: polly p
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka