I
Isiliana
Sv: Dionysos vs Sandakan
Han är verkligen fin, men har lite bakdel. Rör sig jättefint.
Han är verkligen fin, men har lite bakdel. Rör sig jättefint.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg du att det var länkat ner till Jens Meyer från den hemsidan? Då kan du läsa mer menar jag...Han är verkligen fin, men har lite bakdel. Rör sig jättefint.
Jag har ställt en konkret fråga: Sandakan eller Dionysos? Och jag har inte bett om några andra förslag och fick dem ändå. Ni vill övertyga mig att jag är dum för att jag har valt de två. Jag känner mitt sto, jag har fött upp henne och tycker de två hingstarna passar henne bäst. Jag tycker de är vackraste och skulle vilja ha en kopia av en sådan hingst hemma. Jag har bara frågat om vilken av dem tycker ni är bättre. Ni förklarade bara att båda två är skithästar och jag skulle betäcka med en svensk halvblod. Jag tycker inte svenska halvblod är värda att avla på. Ingen ville hjälpa mig, alla bara satte sig på mig. Tack! That's all.
Vad tror du om Herzendieb då till TS sto?*KL*
Är ditt sto verkligen ren anglo? Med shagyablod?
För övrigt så hade jag nog tagit en hingst med dubbelbegåvning och stam/nedärvning av både hopp och dressyr, med tanke på ditt stos stam. Inte är det så mycket dressyr i den, men desto mer fälttävlan och hoppning!
Sen bör du nog läsa på stammar över huvud taget. Svenska som utländska. Vad som kan passa till just ditt sto.
Finns en del som passar till ston som står högt i blod, både svenskt och utlänskt.
Men du ville ha tips om du skulle välja Sandakan eller Dionysos. Hade nog inte valt nån av dem faktiskt.
Mvh Cissi
Hejsan!
Jag ska betäcka mitt angloarabiskt sto i år och funderar på vilken hingst skulle passa bättre - Dionysos eller Sandakan.
Jag har ställt en konkret fråga: Sandakan eller Dionysos? Och jag har inte bett om några andra förslag och fick dem ändå. Ni vill övertyga mig att jag är dum för att jag har valt de två. Jag känner mitt sto, jag har fött upp henne och tycker de två hingstarna passar henne bäst. Jag tycker de är vackraste och skulle vilja ha en kopia av en sådan hingst hemma. Jag har bara frågat om vilken av dem tycker ni är bättre. Ni förklarade bara att båda två är skithästar och jag skulle betäcka med en svensk halvblod. Jag tycker inte svenska halvblod är värda att avla på. Ingen ville hjälpa mig, alla bara satte sig på mig. Tack! That's all.
Och en sak till: Läs mer om angloaraber för de kan ni inget om! Det är ju elithästar som föds upp i flera århundraden!!!! Ni kan inte kalla er för hästuppfödare om ni blandar en fullblod med en angloarab!!!!
Jösses var har ni tagit den j.... Scharmeur ifrån? Jag sa "arbetshäst", ok, det var överdrivet, jag blev arg på "experten" sara-nåt, men han är en ändå vanlig häst, inget speciellt! Han har korta ben, jättestort huvud och bakdelen högre än manken. Jag har läst att han har inte avslutat bruksprovet för fyraåringar. Jag vill få ett föl som blir toppen, inte botten för tusan! Det vill ju alla!
Jösses var har ni tagit den j.... Scharmeur ifrån? Jag sa "arbetshäst", ok, det var överdrivet, jag blev arg på "experten" sara-nåt, men han är en ändå vanlig häst, inget speciellt! Han har korta ben, jättestort huvud och bakdelen högre än manken. Jag har läst att han har inte avslutat bruksprovet för fyraåringar. Jag vill få ett föl som blir toppen, inte botten för tusan! Det vill ju alla!
Kopierat från Tullstorps hemsidaJösses var har ni tagit den j.... Scharmeur ifrån? Jag sa "arbetshäst", ok, det var överdrivet, jag blev arg på "experten" sara-nåt, men han är en ändå vanlig häst, inget speciellt! Han har korta ben, jättestort huvud och bakdelen högre än manken. Jag har läst att han har inte avslutat bruksprovet för fyraåringar. Jag vill få ett föl som blir toppen, inte botten för tusan! Det vill ju alla!
Angloaraber ÄR ju fullblod?
Vem är det som behöver läsa på egentligen?
Vad tror du om Herzendieb då till TS sto?
Jag tänker inte kommentera dessa elaka och orättvisa svar. Jag ska be om råd någon kompetent istället. Avla själva på era konstiga hästar. Lycka till!
Precis så tänkte jag också till TS sto. Jag tror att man hamnar mer rätt i ibland alla kandidaterna med Herzendieb istället för övriga föreslagna. Jag tror tom att den kombinationen kunde bli hemskt spännande.Personligen så ser jag ju Herzensdieb mer som förädlare, men han borde kunna vara vettig till TS sto. Han har väldigt stark stam, att han själv är en riktigt bra individ är ingen slump.