Vad gör era Avelston?

Sv: Vad gör era Avelston?

Mina ston arbetar som mammor på heltid. Deras jobb är att vandra runt i hagen, äta och uppfostra ungar.
:D Så sant som det är sagt. "Det är så det ska vaaaaraaaa!"

Har tömkört mitt fölsto 3 gånger de senaste 2 veckorna, i ca 5 minuter i taget, för att jobba lite med böjning, styrning och allmän "bett-träning". (Fölis blir 4 månader nästa vecka.) Stoet är inte körd eller på annat sätt motionerad regelbundet sedan innan hon betäcktes. Kördes inte så mycket innan dess heller, så hon är fortfarande hyfsat outbildad. Siktar på att börja "träna" igen när fölis är gammal nog att orka hänga med när morsan drar vagn. (Om några månader alltså.)

Sv: Vad gör era Avelston?

ja hon är frosk nu. så jag ska rida henne barbacka har ingen sadel.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 874
Senast: Kajsalisa
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 677
Senast: Karro-Lina
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
519
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka