• Avel
  • Trådstartare Trådstartare husvallalantbruk
  • Startdatum Startdatum
Sv: Fokker

Hej! Jag har en avkomma efter Focker och stoet på bilden kan mkt väl vara hon! Jag köpte mitt sto i höstas men inte från uppfödaren och hon jag köpte henne av sa att hon skulle få upp en massa unghästar så hon var tvungen att sälja bort några. Troya är 3 nu. Så allt verkar ju stämma. Men jag skulle så gärna se en helbild på Focker!! Men det verkar vara svårt.

Min heter Tatanya och jag har fortfarande kvar henne. Men när jag köpte "Tottan" så stod där en annan Fokker avkomma Som hette Troya. Kanske är den du har?

Jag köpte inte heller min från uppfödaren, Det var lite av ett barmhärtige köp..... kan skriva till dig via pm om du vill veta mer men känner att jag inte vill ta det här.

Jag har en bild på fokker som jag tog när jag var nere och hälsade på(p.g.a trassel med säljaren av min häst) Uppfödaren och ägaren av Fokker. Inte den bäst men alltid nåt. ska se om jag inte kan lägga ut den här.

Kan du inte visa en bild på din? fast ioch för sig så kanske jag har en bild på din som 1.5 åring.....

kollade tillbaka i tråden nu och såg att jag lagt ut en bild på den Troyan som stod på stället där jag köpte min... var det den bilden du menarde'?
hade förmig att jag bara lagt ut bilder på min egna.... men annars är det nog din på bilden som 1 åring!

jag har fler bilder på henne om du tror att det är din och om du vill ha dem.

Hej! Jo det var den bilden jag menade, var lite otydlig! =) Jo jag vill gärna ha bilderna på henne, för trots att det är likt Troya så ska du se henne nu! Mkt finare! nog för att dom kan se lite hemska ut just i den åldern, men på bilden du har så ser hon ju jätte hemsk ut!

Någon annan som vet något om Focker? Finns det en helbild på honom någonstans?

Någon som vet vad ägaren heter?

M

Hej! Hingsten e. Focker du var intresserad av har jag köpt=) köpte honom sommaren 2007. Han är fortfarande hingst, och han är sååå stilig! Har betäckt mitt sto med honom. Han har tagit sig i utbildningen med stormsteg. Jag har försökt leta lite info om focker men det går inge vidare. Du undrade om du skulle lägga pengarna på en bra häst? tro mig, jag är supernöjd. det är en kanonfin kille =) Mvh Rebecka och Ice Boy

Jag har oxå skaffat mig en Fokker-häst!!

Men det är minsann lite luddigt med namnet. I pappren står det både Fooker och Fokker, men jag ringde till uppfödaren (jag köpte hästen av en som köpte den av honom) och han säger att det är Fokker. Han verkar himla trevlig iaf och sa att jag är välkommen när som helst att komma och hälsa på Fokker och även stoet.

Vad jag förstått det som är han inte godkänd för avel här i Sverige, men har varit det i Holland. Nu är ju hästen runt 25 någonting, så det kan ju säkert vara ett tag sen i så fall.

Ska ner till honom i slutet av månaden iaf så får vi se vad som sägs!

Köper ni era hästar i Skåne, från lösdriften?
Där har jag köpt min Milton också, fast han ör efter Palotus. :)

Han har gått på lösdrift hela sitt liv, men jag köpte inte honom direkt från ägaren, utan från en som köpte honom och trodde att han skulle bli lite större. Nu visade det sig att han blir inte mkt mer än 160, och killen som skulle ha honom är ju säkert en bra bit över 180. Men hästen har gått kvar hos uppfödaren tills för ca 2-3 månader sen.

Men jag kan ju bara tala för mig själv.

Men är det samma uppfödare till din som till Fokker-avkommorna?

Ice Boy
21138536.jpg

Focker
22591478.jpg

Är dom nå lika :)?

Jasså, vad tråkigt.
Min bebis är väl ca 165 fram & i 170 bak nästan. Haha!
Jan-eric sa att det skulle bli en jätte & det är verkligen sant. Han har påkar till ben & jättestort huvud. Precis nu när han började plana ut så stack rumpan iväg, nu har han breddat RIKTIGT ordentligt fram & har blivit ännu större bak - mellan bakbenen. Det fattas muskler & han växer väldigt ojämt, så han ser lite rolig ut. Fast jag tror allt att detta kan bli en väldigt snygg häst! Han är trots allt bara tre och jag har haft honom i 5 månader. Han var helt ohanterad när jag köpte honom, inte ens haft en grimma på sig. Bara blivit klappad på, men man kunde INTE röra honom på ett normalt sätt.

Här hade jag bara haft honom i ca tre månader, han har blivit ännu större dessa två månader men har tyvärr inga nyare bilder. Detta är bilder på andra uppsittningen jag gjorde, har även film på när vi testar att trava för första gången under detta ridpass (vi testade två gånger). Jag testade till och med att styra själv, allt fungerar klockrent med denna häst. Hade bara hängt på hans rygg två gånger innan och suttit på - skrittat några steg - sedan av. Detta är (upprepning) andra gången jag sitter på honom. Har ridit han en gång efter det, sedan har han fått sommarlov och varit mer eller mindre avställd. Nu kör vi snart igång igen.

(Storebror till Corona, som också har reg. ägare här på buke)

Här är en lite äldre bild, har haft honom i ca 1½mån.

Ligger det i nyhamnsläge, så är det nog samma ställe.
Jan-eric tycker jag verkar vara väldigt duktig ialla fall.

e: Palotus 04013668 - Milano 717- Illum 527
u: Starlight - Paeton X 812 - Hertigen 505.

Och min har vitt pass ialf. :grin:

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästvård Hej Finns det nån som verkligen VET vart tornutskottet T13-T15 sitter på ryggraden ca ? Jag har försökt googla, leta i dom böckerna jag...
Svar
3
· Visningar
521
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 342
Senast: iliedtoday
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur