• Avel
  • Trådstartare Trådstartare husvallalantbruk
  • Startdatum Startdatum
Sv: Fokker

*kl*

Det måste finnas en Fokker som varit godkänd i Sverige, för mitt sto har honom i 6:e led, men denna Fokker(ja, han stavas så) är e.Tokajer u.Sonja ue .sonnensaenger - siegerman - kattenau.

Ja det stämmer, men det var ett bra tag sedan han levde, så det är alltså inte den Fokker du menar som det talas om här i tråden.

Den svenska Fokker 331 föddes 1948 och exporterades 1964 till Danmmark, där han dog 1972. Det stämmer att han var e Tokajer 240-Sonnensänger-Siegerman-Kattenau.

Hej!
Jag vet en skäckhingst som heter Fokker. Han står iaf i Skåne, men du vet kanske inte vart han står iheller?
Jag vet lite om han som äger den Fokker som jag tänker på iaf, har även hjälpt han att sälja lite hästar..

okej.. berätta lite om den fokker du vet.. :) Jag vet faktiskt inte var han står.. :(

Jag har en bild på Fokker men vet inte hur man fixar in bilder här. Hade förut en underbar avkomma efter honom.
Om du mailar mig så kan jag skicka bild på Fokker till dig.

PM;at och mejlat, så nu har du nog min adress!!! :) :)

Hej.. Okej.. Då kanske det stavas Focker, stämmer juh med stammen.. Undrar var man kan hitta mer info.. Men Tack så länge!! :bump:

har inte läst hela tråden än,så jag vet inte om det redan är någon som har sagt detta, men jag har en avkomma till honom och i hennes papper står det att han stavas Fokker och enligt ägaren till honom så stavas det så... jag kanske har en bild på honom nån stans...

annars vad jag vet om honom är att han är närmre 25 nu och har VÄLDIGT många avkommor, mer än vad man kan tro.... ägaren betäcker årligen mellan 5-10 ston så ni kan ju tänka er hur många det finns då...
han är skäck, närmre 1.70 som någon redan skrivit, väldigt trevlig hingst och väldig välbehållen för sin ålder. han finns nere i skåne ute vid kusten(kommer inte ihåg exakt vad det hette). han går som gårdshingst hos ägaren..... alltså så betäcks bara ägarens egna ston (och av vad han sa så finns det inga avkommor som inte kommer från hans egna sto som är efter Fokker) Tror att gubben sa att han var bedömd i holland som "gångartshingst" vilket jag inte kan svara på om det är sant eller inte....

läste lite till i tråden nu och av vad ägaren sa så köpte han honom i Holland och att han var godkänd.... ha sa också at om man drog ner sin häst efter honom till Holland så kunde man få rena papper på avkomman.... annars så blir det ju vita papper på avkommans avkomor och den är därmed godkännd att visas i sverige (om det nu var intressant för någon)....

av vad jag vet så har min lilla tjej iallafall 6 helsyskon..... sen finns det ju en hel del halv oxå... Fokker lämnar både skäck, fux och bruna avkommor....

Senast ändrad:

Jag har en bild på Fokker men vet inte hur man fixar in bilder här. Hade förut en underbar avkomma efter honom.
Om du mailar mig så kan jag skicka bild på Fokker till dig.

snälla kan du inte läga ut den här!!! jag e så nyfiken på att se mer bilder på honom!

Okej!! Har du bild på Fokker och din avkomma efter honom?? :)

Då finns det nog ett gäng avkommor efter honom då.. Jag har hittat 3. Vad har din för mamma?? Hur är din?

Senast ändrad av en moderator:

hej allihopa,
Jag har oxå träffat fokker i verkligheten när jag köpte mitt sto som är efter honom då stod han i höganäs (Skåne) Har tyvärr ingen bild på honom men dom säger att han skall vara godkänd i holland tyskland och belgien, men det vet jag inte säkert han är ej godkänd i sverige därför har min häst gråa papper men är registrerad i ASVH, Mitt sto är född 2002 nu ca 165cm väldigt "biffig" häst otroligt snygg nacke/hals men ändå feminim i kroppen, köpte henne i från skåne när hon var 1½ år, Hon är en väldigt klock lättlärd sammarbetsvillig häst, Så psyket är det inget fel på ;)

Lägger ut några bilder på henne Mamman är föressten Candy ifall nån av er skulle ha ett helsyskon maila gärna lite och berätta om du har bilder vore det jätte skoj // Fråga på om du undrar något mer om min stjärna....

http://www.lindafredrik.se/nya augusti 2 002.jpg

http://www.lindafredrik.se/nya augusti 1 018.jpg

http://www.lindafredrik.se/ettan 017.jpg

Mer bilder och inte finns på min hemsida ;)

// Linda

Okej!! Har du bild på Fokker och din avkomma efter honom?? :)

Då finns det nog ett gäng avkommor efter honom då.. Jag har hittat 3. Vad har din för mamma?? Hur är din?

min är u: Starlight ue:Phaeton uue: Hetigen

Jätte trevlig... lättlard,orädd, hoppar bra (av det vi sett, hon är bara en 04:a) rör sig helt ok.....

Jag köpte henne av någon annan än uppfödaren vid 1 års ålder, och då var hon VÄLDIGT undernärd och väldigt folkskygg (hade gått på lösdrift) men allt det försvann bara vi stallade in henne. Jag tog kontakt med uppfödaren då jag inte tyckte att den jag köpte henne av hade gett en rättvis:crazy: bild av vad det igentligen var jag köpt....

ska kolla om jag hittar någon bild på henne sen när jag har bytt dator.....

åh... vad fin! vad är det mer för stam på henne? troligytvis inte samma mamma som min (hon har nämligen bara gett fuxar och bruna, av vad uppfödaren sa)

vad har du för hemsida förrsten?

fin hemsida, och fin häst.:love: ... jag ska kolla om jag inte hittar nån bild på min.... hon så inte heller så trevlig ut...:(

här är en bild på Fokker (inte nåt vidare bra) och en avkomma från det ställe jag köpte min ( obs!alltså inte uppfödaren, säljaren hade visst varit nere och köpt 5 avkommor, men var tvungen att bli av med några av dem) vet att den inte ser för frächa ut men det är släktingar iallafall....

sto efter Fokker ca 1 år:http://i83.photobucket.com/albums/j290/Behati/Horses/Bild1546.jpg

fanns en hingst där också som jag iinte har bild på....

och här är en huvudbild på Fokker(hittar inte extriör bilden på honom):http://i83.photobucket.com/albums/j290/Behati/Horses/tottanspappa3.jpg

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästvård Hej Finns det nån som verkligen VET vart tornutskottet T13-T15 sitter på ryggraden ca ? Jag har försökt googla, leta i dom böckerna jag...
Svar
3
· Visningar
521
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 342
Senast: iliedtoday
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka