Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Kan man ta reda på vem modern till en häst är om man vet vem fadern är och han är registrerad? (Då borde det ju någonstans finnas reggat...
Svar
18
· Visningar
1 457
Senast: Pazuzu
·
Avel Idag fick vi hämta hem Fhanny. Och gissa om att Ruby blev glad, hon sprang upp i lastbilen. ännu gladare blev hon när hon fick komma ut...
Svar
11
· Visningar
1 776
Senast: liden
·
W
Avel Hade du tur och ditt sto tog sig dräktigt med en gång, eller har det varit strulit. Har du farit fram och tillbaka till semin...
2
Svar
34
· Visningar
2 911
Senast: clownen
·
A
Avel Jag har en häst på 22år, pigg o glad som jag skulle vilja ta föl på.. tacksam för tips o råd! Tror ni hon skulle fixa det vid den...
Svar
10
· Visningar
1 995
Senast: Masse
·
E
Avel Hej, jag har fått erbjudande om att dela ett sto såtillvida att jag tränar och tävlar och den jag delar med vill ta föl, så min fråga...
Svar
16
· Visningar
3 586
Senast: samurai
·
Avel Hur tidigt har ni varit tvugna att skilja sto och föl åt och varför? Hur har det gått. Hade själv ett sto för några år sedan som vi fick...
Svar
11
· Visningar
3 842
Senast: Masse
·
K
Avel Jag kom och tänka på det nu när jag skulle ha betäckt mitt ena sto innan jag fick reda på att jag skulle isåfall få lösa hans licens för...
Svar
12
· Visningar
1 821
Avel Om en häst är reggad i Sv Galoppförbundet, och sedan reggas i ASVH, vad blir det för färg på papprena då? Gröna? Grå? (hästen i fråga...
2
Svar
20
· Visningar
1 881
Senast: poloplayer
·
C
Avel Hjääälp Om jag söker efter en uppfödare till ett sto vars namn jag bara har på stoet, som inte kommer från sverige. stoets avkomma...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: KickiH
·
Avel alltså när ungefär brukar man kunna se att hon är dräktig???
Svar
10
· Visningar
1 092
Senast: Molin
·
Avel Eftersom jag nyligen hittat den tyckte jag att det var toppen att kunna kolla upp stammar resultat mm, tills jag såg att en bekants...
Svar
3
· Visningar
1 553
I
Avel Har ett sto som jag är så gott som helt säker på att hon är dräktig. Hon gick tillsammans med hingsten i 1,5 månad och jag såg flera...
Svar
5
· Visningar
872
Senast: Insanity
·
Avel Vad tycker Ni om honom? Har ni sett han live? Sett några föl? Har forskat i stammen och han har en meriterad moder-linje och...
2
Svar
28
· Visningar
4 230
Senast: flugskit
·
B
Avel Tänkte starta en tråd som tar upp det här med avel och ekonomi(utan att diskutera enskilda stationer och hingsthållare). Det vore...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 839
Senast: SeagirlM
·
W
Avel Av vilka orsaker resoberar ett sto? Vad tror du är anledningen till att stona släpper det befruktade ägget mellan 16 dygn fram till 45...
Svar
3
· Visningar
3 340
Senast: QuickStar
·
L
Avel Hej, undrar hur gammal en hingst måste va för att kunna betäcka?
2
Svar
23
· Visningar
2 008
Senast: Gisburne
·
Avel Hej, tänkte att vi kunde starta den tråd där vi motivera årets hingstval. Alltså, varför har ni just valt den hingsten...
2
Svar
21
· Visningar
3 930
Senast: clownen
·
B
Avel Anser ni att det är okej/dumt att avla på en häst som lider av denna åkomma? varför? är den ärftlig? (hon är en Kallblodstravare kanske...
2
Svar
24
· Visningar
4 647
B
Avel Tjabba Fler än jag som känner till Welshponnyhinsten Coed Coch Targed RW? Elin
2
Svar
26
· Visningar
4 493
Senast: miroscha_93
·
Avel Någon som vet vilka siffror Oldenburgerhingsten Cellestial e: Cantus har fått på gångarter etc?
Svar
1
· Visningar
630
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur