Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har anmält mitt ettåriga sektion B-sto till den regionala utställningen. Hon har fått en rejäl hårman under sommaren... och jag som...
Svar
17
· Visningar
1 375
Senast: athena
·
Avel Är det någon som är insatt och kan förklara vad som gäller? Var inne på SWF´s hemsida men tyckte det verkade rörigt. Räcker det med ett...
Svar
3
· Visningar
973
Senast: Zondell
·
Avel Måste först och främst säga att det var en oerhört tragisk olycka och väldigt synd på en fin hingst. Det jag funderar på är hur ofta...
Svar
10
· Visningar
1 465
Senast: prallan
·
P
Avel Vad säger ni om bogen och halsansättningen på denna häst (2 år)...
Svar
8
· Visningar
2 247
Senast: pialotta
·
Avel Jag tror att jag är först :p Vad har ni för ston som ska betäckas nästa år? Har ni redan bestämt hingst eller är ni jätteveliga...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
25 795
Senast: lil-sis
·
Avel Det är något jag skulle vilja prova:o Men tyvärr är jag totalt nybörjare på allt som har med utställning och göra, verkligen! Men vi...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: Cashmir
·
Avel Har tre små hingstar som ev ska visas i år då inte deras mödrar är stamboksförda var av det ena är ett hoppföl. Vill bara veta vad de...
2
Svar
33
· Visningar
3 092
Senast: QuickStar
·
Avel Jag har blivit rekommenderad att visa en av årets fölungar, men har på grund av bristande intresse för utställningar noll koll på den...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Masse
·
N
Avel Nu har jag äntligen gjort det jag tänkt på i flera år, jag har lagt ut annons om att jag söker efter hingst att betäcka mitt ena sto...
Svar
6
· Visningar
999
Senast: Natascha
·
A
Avel Får man avla med en hingst som inte är godkänd?
Svar
7
· Visningar
992
Senast: Rodde
·
G
Avel Maste tyvar beratta att Advokat ar dod. Sjalv ar jag pa Gran Canaria, och fick samtal av Claes; hans agare igar. Ett sto hade sparkat av...
2
Svar
39
· Visningar
5 829
I
Avel Mitt ena sto kastade 6 veckor innan planerad fölning :( Seminerade därför ganska sent i år för jag ville ha några brunster som hon...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: imelda
·
Avel Som alla vet blev jag ju hastigt o mindre lustigt hästlös. Har fått förmånen att köpa detta underbara föl med mamma + dräktig med...
Svar
14
· Visningar
1 341
Senast: MoQ
·
Avel Har ston avslag efter fölningen som människor? Mitt sto fölade för 2 dagar sedan (om 3 timmar ;) ) och idag såg jag att hon hade...
Svar
2
· Visningar
1 318
Senast: Ajda
·
  • Låst
Avel Efterspm tråden om hingstval blivit kidnappad och kapad ett flertal gånger tycker jag det är på sin plats med en tråd för övriga...
106 107 108
Svar
2 142
· Visningar
157 608
Senast: ameo
·
Avel En liten spin off på golden crosses-tråden: Vad väljer ni för hingst/blodslinje till ett sto med en W-hingst (Weltmeyer m fl) i...
Svar
19
· Visningar
1 696
Senast: Morran
·
Avel Hej! Någon här som vet lite om Racot 642?:idea: Han är morfar till min häst, men jag har inte lyckats hitta någon fakta om honom. Allt...
Svar
11
· Visningar
2 608
M
Avel Hej, jag och en ägare ska avla fram ett föl och jag undrar hur mkt jobb det är från det att mamman & pappan har parat sig fram tills...
Svar
4
· Visningar
743
Senast: M_y_r_a_n
·
W
Avel Jag letar hopphäst och det är mycket mer än hingsten som avgör köpet, men jag känner ändå att jag skulle vilja veta mer om hur dessa...
Svar
17
· Visningar
1 808
Senast: wolken fee
·
A
Avel hämtade hem min fölmärr igår.. när hon kom hem visade hon brunst mot vallacken i stallet.. i måndags på ul visades att hon var dräktig...
Svar
8
· Visningar
3 552
Senast: Rotterö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka