Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Avel Tror mej hört att veterinären kan göra en dräktighetskontroll efter 100 dagar, ett blodprov tror jag. Någon som gjort det, skulle passa...
Svar
15
· Visningar
1 601
Senast: Gisburne
·
A
Avel Hur ska ett perfekt halvblod se ut? (djupa bogar, stora öron och sånt menar jag då)
Svar
4
· Visningar
893
Senast: Pazuzu
·
Avel Idag var vi på sommar premieringen i Svenljunga med shettisstona. Det gick jätte bra, Polgara fick 40 p och Savannah fick 39 p. Någon...
Svar
2
· Visningar
684
Senast: Masse
·
A
Avel Vad skulle hända om man korsade shire / falabella? Om man inte inte gjorde stoet dräktig med vanlig betäckning.. kommer inte ihåg vad...
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: cirkus
·
Avel Jag satt och läste gamla tävlingsurklipp från 70-talet och stötte på detta i en tyvärr odaterad artikel från en hopptävling (för stor...
Svar
6
· Visningar
1 248
·
Avel Nu är det så att jag har 2 ston som ska ultraljudas, men som varit på olika hingststationer. De ska kollas ungefär samtidigt så fundera...
Svar
17
· Visningar
1 366
Senast: Nellieka
·
A
Avel :cry: I tisdagsmorse fick vi ett jättefint stor hingstföl. Han verkade jättestark och busade runt och diade. 36 timmar senare var det...
Svar
18
· Visningar
2 991
Senast: mammaBerg
·
P
Avel Han är inte mycket använd i Sverige... Vilken svensk hingst skulle ni jämnföra honom med? Som han är likvärdig med... /Pernilla
Svar
4
· Visningar
982
Senast: PernillaS
·
S
Avel är det någon som kan förklara vad det innebär att köpa ett sto med fölkontrakt? :crazy:
Svar
1
· Visningar
766
·
Z
Avel Hej alla! Efter att mitt sto verkar vara halt igen börjar jag fundera på att betäcka henne och vill gärna ha hjälp med hingstval...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: Zog
·
Avel Om jag säger att man vill ha ut en häst för huvudsakligen dressyr, inte för stor, inte större än 165cm och mindre bättre, lättare byggd...
Svar
1
· Visningar
653
·
H
Avel Är ute efter en långlinjerad hingst med bra trav till mitt halvblodssto. Den ska ha ett lugnt temprament, och det ska vara...
Svar
15
· Visningar
1 149
Senast: QuickStar
·
Avel Ja som tråden heter. Jag har funderat länge på och åka med mitt sto till en PREhingst, men vilken ska man välja? Ja just, detta är ju...
2
Svar
32
· Visningar
4 374
Senast: Molin
·
Avel Någon som kan säga något om dessa hingstar Lumpi Limelight Mer skulle vara super:)
Svar
13
· Visningar
1 653
Senast: Mish
·
Avel Någon som är duktig på holländska halvblodshingstar? Jag skulle vilja få reda på stam och gärna övrig information om dessa två...
Svar
5
· Visningar
1 069
·
Avel finns det eller ha funits en halvblods higst vid namnet rocket som ha varit i avel eller är i avel ..??? ha aldrig hört det namnet...
Svar
4
· Visningar
852
Senast: zazza girl
·
Avel Tjo! Jag håller på att släktforska lite om min häst. Är det någon som vet något om hingsten Anrit? Eller några bra hingst sidor...
Svar
2
· Visningar
1 109
Senast: Godsend
·
K
Avel Jag funderar på att embrobetäka mitt tävlingssto nästa sesång och börjar redan nu fundera lite smått på hingstval, och jag behöver lite...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: KallaMigBecca
·
Avel Vad är det eg och hur yttrar det sig??
2
Svar
20
· Visningar
2 707
Senast: sheerona
·
E
Avel Ja då hände det som inte fick hända. Ponnyn lyckas skada sig på tävling så illa att det troligen är ett års vila/rehab innan hon blir...
Svar
11
· Visningar
1 709
Senast: Emzsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka