Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Avel Finns någon med synpunkter eller erfarenheter på/av vad Hip Hop nedärver? Sett avkommorna?
Svar
1
· Visningar
2 374
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Skulle vilja höra era tankar kring följande stam: Pappa Highlight Morfar Magritte (e Magini) Mormors far Utrillo Hästen i fråga är...
Svar
8
· Visningar
1 078
Senast: Centaur
·
  • Låst
Avel Om mitt sto är brunt,hennes pappa brun men hennes mamma skimmel,är det risk för skimmel eller nåt liknande om man betäcker med en...
Svar
1
· Visningar
648
Senast: ameo
·
Z
Avel hej. jag läste på ASVH:s hemsida om att stambokföra ston men förstod inte. jag har betäckt mitt sto och undrar hur man stambokför henne...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 822
Senast: QuickStar
·
A
Avel Är det någon som har fått dräktigt med Florencio i år. Jag har försökt två gånger, och sista gången var allt perfekt både med brunst och...
Svar
6
· Visningar
1 017
Senast: workaholic
·
Avel Hej! Betäckte mitt sto två ggr i år utan resultat, måste nu ta bakterieprov och behandla henne inför nästa betäckning. Tänkte höra hur...
Svar
6
· Visningar
1 048
N
Avel Har ju hört miljoner gånger att de kan brunsta ("småbrunster") under dräktighet men bli lika nojig varje gång! Har ett sto med MKT...
Svar
3
· Visningar
1 256
Senast: Empire
·
C
Avel Är det bara jag som har funderat över det här med storleken på våra ridhästar? Jag upplever att ridhästarna blir allt större. Det är...
2
Svar
21
· Visningar
2 373
Senast: Inka_NZ
·
T
Avel Ni som läst mitt inlägg tidigare om cystor vet att det har varit bekymmer med mitt 19-åriga sto då hon hade mkt cystor och gavs dålig...
Svar
6
· Visningar
1 084
Senast: Zimzalabim
·
S
Avel Hej jag har en val efter tabac och nu försöker jag spåra hans härstammning. Hittar dock inga lilder på tabac så jag undrar om någon kan...
Svar
7
· Visningar
1 425
Senast: Fiorano
·
L
Avel Vet inte riktigt vart jag ska lägga tråden, moderator får gärna flytta den om den ligger fel. Ja som rubriken lyder, kan man använda...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: LitenC
·
Avel Är det nån som vet vad May Sherif lämnar för avkommor. Ska nämligen titta på ett sto som är efter han och jag har ingen erfarenhet alls...
Svar
10
· Visningar
1 294
Senast: Yasmine
·
A
Avel Är det olämpligt pga att hingsten hade pungbråck (ärftligt)
Svar
6
· Visningar
1 743
Senast: kladruby
·
Avel Var på dräktighetskoll med mitt sjuåriga halvblodssto idag, jag har inseminerat henne med Figaro R. Hon hade två ägg när dom seminerade...
Svar
15
· Visningar
3 437
Senast: Angie
·
Avel Fölis har nu blivit 3 dygn och jag har inte sett henne bajsa än. Har hittat tarmbeck i hagen. Lite här och där. Sammanlagt kanske 20...
Svar
5
· Visningar
1 762
Senast: arabia
·
Avel Någon som vet var det finns information? Hur man räknar poäng och hur man ansöker? Måste de visas upp eller ansöker man per post? Tyckte...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Zondell
·
P
Avel I bedömningsreglementet står det om Bedömning I och IIa, och så kan hästen få betyg 5. Vilka hästar rids i bed. IIb och III? Säger...
Svar
7
· Visningar
976
Senast: prallan
·
H
Avel Någon som vet något om denna hingst?
Svar
1
· Visningar
723
Senast: kem
·
F
Avel Hej.. Jag undrar om ni vet något om hingsten Niveau 1136 då vi har bäteckt vårt sto. Undrar om det kan bli nådot fint....(vad tror...
2
Svar
23
· Visningar
2 767
Senast: foxy_nico
·
T
Avel Jag söker en hingst till mitt Magritte sto (okänd härst på mammans sida men ngt halvblodsaktigt). Vill ha tips på både dressyr och...
Svar
18
· Visningar
1 754
Senast: MoQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur