Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Jag föreslår att vi håller en tumme för "di svenske" nere i Verden! Kanske även en "extra tumme" för Ploppi och hennes fina uppfödning i...
Svar
2
· Visningar
1 225
Senast: Hiddeous
·
Avel Jag har en lite welshhingst som föddes den 13 juni. Nu ser det ut som om han fått eksem på mulen och även mitt i pannan där virveln...
2
Svar
22
· Visningar
4 057
Senast: Lahtel
·
T
Avel Har vart och tittat på en häst som är efetr Narcos II igår, och efetrsom jag är totalt värdelös på hingstar så tänkte jag att ni...
Svar
5
· Visningar
1 033
Senast: Tornado
·
Avel Är minishettis och vanlig shettis samma ras? Om inte vad är det för skillnad förutom höjden.
Svar
2
· Visningar
790
Senast: hofi
·
Avel Vilken hingst tänker ni boka i år? ska ni ha någon av de äldre hopphingstarna,eller ngn av de nygodkända?
4 5 6
Svar
105
· Visningar
13 843
Senast: SeagirlM
·
Avel Akribori som har haft stora kullar här i Sverige, undrar hur dom har skött sig på tävlingsbanan? De äldre kullarna borde ju vara igång...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: Anzzie
·
C
Avel Vilken ålder bör ett föl ha när man säljer det tillsammans med stoet?Räcker det med att vara så hanterad att den kan transporteras...
Svar
5
· Visningar
2 724
Senast: Masse
·
E
Avel hejsan är ny på det här med utställningar gällande shettisar, har en 1 årig hingst som jag skulle vilja visa... så jag skulle vilja...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: arabia
·
I
Avel Hejsan, jag undrar hur mkt sena föl växer ikapp? t.ex om ett föl är fött i juli och ett i april, växer det ikapp fort då? /P
Svar
3
· Visningar
931
Senast: Gisburne
·
Avel Någon som har en häst med denna stam?Det pratas mycket om Cardentos temperament, att han ger rätt skarpa hästar stämmer det?Någon som...
2
Svar
25
· Visningar
4 565
Senast: SeagirlM
·
B
Avel Någon som har något vettigt att säga om honom förutom det som står på hemsidan? :) Damino SD Jag är lite sugen på honom till mitt sto.
Svar
8
· Visningar
1 364
Senast: sassiball
·
Avel Hej allihopa! Nu ska snart många av våra gullegrisar lämna mamma och ut i stora världen. Intresset i alla fall HÄR uppe är väldigt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 594
Senast: kicket
·
Avel Hej, nån som vet något om hingsten Troll 660, född 1978 - död 2002? Bild?
Svar
5
· Visningar
1 607
Senast: black pearl
·
B
Avel Nu rullar det på och tankarna inför nästa avelsperiod har tagit fart. Om den slutat någon gång ? Jag är som ni förstår inne på vilken...
Svar
17
· Visningar
1 354
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Avel Den förra arabtråden *LÄNK* började bli vääldigt lång och låg just nu lite i träda, så jag föreslår att arabdiskussionerna fortsätter i...
48 49 50
Svar
994
· Visningar
115 968
Senast: Sunflower2B
·
Avel Vill veta mer om min gamla (numera avlidne) hästs härstamning. Han var född -79 e: Gaston 488 ee: Hurricane xx u: Fabiola ue...
Svar
14
· Visningar
2 183
Senast: Sushmeister
·
A
Avel Mamman har gråa papper för det att morfar är "okänd". Man vet vem hingsten är och den är godkänd med uppfödaren hade inte betalt...
Svar
3
· Visningar
675
Senast: Görel
·
Avel Funderar på att köpa ett äldre sto som aldrig har haft föl. Vet ni om det finns någon form av gynbesiktning som man kan göra i samband...
Svar
9
· Visningar
870
Senast: keramin
·
Avel Hur ser korrekta kotor ut? Hur ser raka kotor ut? Långa kotor? Veka kotor? Har ni kanske bilder som man kan se på? Gärna på mamma/föl.
Svar
4
· Visningar
1 139
Senast: Loppz
·
Avel Jag söker en hingst som nedärver en riktigt bra front och hals! och utöver detta även har bra ben, sadelläge och inte för "lång" i...
2
Svar
28
· Visningar
3 539
Senast: peråke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka