Vilka Hopphingstar väljer ni i år?

Sv: Vilka Hopphingstar väljer ni i år?

*kl*

I år betäcker vi endast 1 sto.

Det blir Ludwigs Champion till Nactus - Magini - Bonaparte stoet.:d

Lite ändrade planer.

Ev betäcker vi även vårt andra sto i år igen.

Då blir det förmodligen Dee jost van dyke till Pontus - Indus stoet

kl
Mitt fullblodssto e Diaglyphard semineras nu med Niveau! Jag har velat otroligt mycket men nu blir det honom.

Någon som sett VL Radisson? Snygg? Vad har de för hemsida?

Han ser mycket fin ut live! Jag har inte sett honom riden ännu, eftersom han bara visades på hingsttåget i Bökeberg (hette det så???), men jag hoppas få se honom riden på Falbygdens stuteri så småningom. Han ska hållas igång där av Magnus Österlund och de på stuteriet så att Niklas eventuellt kan starta honom nåt lite senare.
Jag tyckte han var riktigt fin i typen, så jag tänkte jag skulle googla lite på avkommor i Holland, så att man ser vad han ger.

jaha, Tack!! Jo, verkar ju som Niklas skall tävla honom...trode ej att han var skimmel dock...;)

*kl*

Nu är mitt sto seminerat två gånger och nu hålls alla tummar och tår för att ägget har gått så jag kan hämta hem henne i morgon efter gyn. Jädrans va grann VDL Pessoa är live:love:

Lite ändrade planer.

Ev betäcker vi även vårt andra sto i år igen.

Då blir det förmodligen Dee jost van dyke till Pontus - Indus stoet

Ändrat igen.:crazy:

OM hon ska betäckas så blir det med Ravell, men vi är inte helt 100 än på om hon ska betäckas eller inte.

Får se hur det blir;)

ja har 5 åring e. Radisson VDL. Lätt i typen,högrest. Mycket trevlig!!

Alldeles rätt.

Hur pigg och glad...ehum.
Om jag säger såhär, mer levnadsglad och busig häst får man nog leta efter.
Hon är inte elak, men är glad, busig och med en hel del nerv.
;)

Glömde bort vilken tråd jag frågat i men undrade efter svaret :). Det var väl gissningsvis något sådant jag gissat på och något sådant jag hoppas att pållan får när det väl blir tid :).
U

Ändrat igen.:crazy:

OM hon ska betäckas så blir det med Ravell, men vi är inte helt 100 än på om hon ska betäckas eller inte.

Får se hur det blir;)

OM mitt sto skulle betäckas i år skulle hon nog gått till Ravell (eller Master eller Lambo ;)). Hoppas han kommer att vara i avel i fler år, kanske det är större chans om han får ston så att det lönar sig. Vet du fler som ska betäcka med Ravell?
U

Nej, jag vet faktiskt ingen annan som ska betäcka med honom i år, men hoppas han får hyfsat med ston ändå för det är nog en hingst som kan tänkas lätta upp en hel del, sen plus att man får chansen på att få en guling:love:

Vårt sto ska iväg den 15:e så borde hon bli seminerad rätt snart efter det.:bump:

Jag vet två avkommor till Radisson här i Sverige.

Den ena är en 5-åring och den andra är 4 nu.
4 åringen fick dubbeldiplom som treåring.
5 åringen kommer om gud vill och skorna håller att åka till Falsterbo.

Bägge två är av mycket trevlig modell. Extremt vackra huvuden. Bra ansatta halsar med fin resning. Bägge är vad jag minns korrekta i benen.

Du kan PM-a så kanske jag kan skaka fram lite bilder.

Mitt sto kollades idag, hon var såklart inte dräktig. Suck. Men det blir nya tag, hon är seminerad idag igen!

Jag har tagit Lasandos922 till mitt Egerländer, Ceylon sto!
Kolla ul idag och hon är dräktig!

Vi bokade Alligator Fontaine och har stoet konstaterat dräktig :bump:

Stoet är fullblod e.Secret Destination-Northern Horizon

Ändrade planer.... blev ingen Contender son i år, det blev Clinton I som finns tillgänglig via färsk transportsperma direkt från Tyskland samma dag, ska kollas på fredag, håll tummarna! Sperman såg fin ut och stoet är behandlat i förebyggande syfte med Hippotrim i samband med seminering, vis av tidigare år...

Vi tänker ta på
sto 1 Cancara (unghingst från Tyskland) konstaterad dräktig 19 dgr.
sto 2 Catoki (tysk) konstaterad dräktig 19 dgr
sto 3 Orlando

Håller tummarna på tre bäbisar nästa år!!!!!! :bump::banana:

Vem tar in på Catoki i år? Och vad kostar det? Blev lite nyfiken...

Är väl egentligen inte aktuellt för min del i år, men bra att veta, för säkerhets skull!:D

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Piaff
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
1 013
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
521
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur