Vilka Hopphingstar väljer ni i år?

Sv: Vilka Hopphingstar väljer ni i år?

Vem tar in på Catoki i år? Och vad kostar det? Blev lite nyfiken...

Är väl egentligen inte aktuellt för min del i år, men bra att veta, för säkerhets skull!:D

Om inte jag tar fel så är Cissi_Ks Catoki och Cancara föl tillverkade i Tyskland!

Vad jag vet så tar ingen in på Catoki, i år i alla fall.

Vi har betäckt vårt AHORN - LORD sto med PESSOA VDL.:)

Har en 5åring efter Radisson. Super trevlig gång och hopp. Helt korrekt i benen och fin resning :)

Senast ändrad av en moderator:

förra året blev det alcatraz (som idag är den ända levande avkomman efter alcatraz födda 2008) detta året blir det nog balougraph på mitt vermouth - nebraska sto.

Har en 5åring efter Radisson. Super trevlig gång och hopp. Helt korrekt i benen och fin resning :)

Jag har varit i valet och kvalet angående Carême och Radisson, men nu är mitt Maratonsto seminerat med Carême i alla fall.

Vi har betäckt vårt AHORN - LORD sto med PESSOA VDL.:)

Vad kul. Vi har också en superfin 5-åring efter Radisson.

Vi betäcker "hoppstona" med Carte dÓr och Indoctro i år.

Har bara betäckt ett sto i år och hon går till Heartbeat :love:

Har ett föl e: Heartbeat hemma (dock annan mamma) men jag vill ha FLEEER!!!

Stoet i fråga är e: Steve's Freind** - Illum- Rockard

våran 3-åring E.Carte Dór-Alexson D-Ramle´Z-Furioso III var dräktig med Empire 45 dygn på kollen häromdan:D

*knapplån*

mitt Cortus-Ceylon sto tog sig ej med Ludwigs Champion så det blev hingstbyte till Carême i stället. Ska kollas den 13/8 - då hoppas jag verkligen att hon är dräktig!!!

mitt Contender-Diskus sto är dräktig med Escudo I - har gått 70 dagar nu.. kommer hem nästa vecka förhoppningsvis :bump: :banana: (står i Tyskland)

*kl*
Mitt 17-åriga sto e. Irco Marco662-Crown Pointxx-Qantasxx är seminerad 3ggr med ClintonI, skall kollas på måndag 4.8, är hon inte dr då får hon ett "sabbats"år. 4-årigt sto e. Quite Easy- Irco Marco sem med Balougraph en gång, ska kollas 4.8, kanske provar en gång till om hon inte är dräktig, skall vara konvalescent pga op ett par månader så då kan hon "förena nytta med "nöje" under tiden:)

De jag till slut hamnade på i år blev

Clinton - dräktig
Numero Uno - dräktig
Lord Z - dräktig
Cartani - dräktig
Monte Bellini - ej dräktig sista chansen i veckan...
Cartier - dräktig
Cassus/Clinton (byte) - ej lyckats med embryo transfern så hon får vila till nästa säsong

De jag till slut hamnade på i år blev

Clinton - dräktig
Numero Uno - dräktig
Lord Z - dräktig
Cartani - dräktig
Monte Bellini - ej dräktig sista chansen i veckan...
Cartier - dräktig
Cassus/Clinton (byte) - ej lyckats med embryo transfern så hon får vila till nästa säsong

Spännande hingstval!

Vilka hingstar gick till vilket sto? Vilken Clinton? Ängagårdens eller Eklundas?

Spännande hingstval!

Vilka hingstar gick till vilket sto? Vilken Clinton? Ängagårdens eller Eklundas?

Håller med! Till northern, Undrar också vilken Clinton du valt?

Kul med bra avel i Norr, är själv ursprungligen från dina trakter, men hamnade i Skåne-94...

Tack! :) själv har jag gjort den omvända resan från söder till norr... :D
det är Contender stoet som är dräktig med Clinton e. Corrado :love: kändes toppen med tanke på att hon för tillfället dessutom står med ett hål i huvudet och spolar bihålan varannan dag pga en rutten kindtand...

Numero Uno fick mitt nyaste 18 ! åriga avelssto dr på fölbrunsten !! så jag är mycket tacksam över det! :bow: hon e. Calypso II (en favorit morfar hos mig... ;))

Cartani bytte jag till efter att kämpat med stendöd Gran Corrado sperma 2 brunster... tyvärr, tror han hade varit super på mitt unga QE- Voltaire sto (som står med en kompliserad griffelbens fraktur... har varit ett pissigt år... om ni ursäktar språket...:o) men personligen tror jag mycket på Cartani, så det känns inte som ett ner köp!

Monte Bellini är på Silvio stoet, hon är bara 6år och borde inte ha ngt bättre för sig än att bli dräktig!!!! :devil:

glömde säga att hon är Contender - Lacros - Corrado så det blir lite spännande linje på Corrado, få se vad det blir ;)

Numero Uno fick mitt nyaste 18 ! åriga avelssto dr på fölbrunsten !! så jag är mycket tacksam över det! :bow: hon e. Calypso II (en favorit morfar hos mig... ;))

Den hingsten har jag också varit sugen på att testa ett tag! Nu blir jag sugen att testa honom igen när han kom på tal :D

*KL*

Blev bara ett sto som betäcktes här i år, och valet till henne föll till sist på Balou du Rouet som vi kunde få på TAI. Hon blev dräktig på första och enda skicket (dock tvillingar, men lyckosam klämning) och är nu på ca 80 dygn.

Stoet är e. Acapulco Gold - Furioso III - Ulex - Hurricane xx

Nu håller vi tummarna att allt går bra efter förra årets problem med livmodersomvridning, buköppning och dödfött/kastat föl som följd..

*KL*

Blev bara ett sto som betäcktes här i år, och valet till henne föll till sist på Balou du Rouet som vi kunde få på TAI. Hon blev dräktig på första och enda skicket (dock tvillingar, men lyckosam klämning) och är nu på ca 80 dygn.

Stoet är e. Acapulco Gold - Furioso III - Ulex - Hurricane xx

Nu håller vi tummarna att allt går bra efter förra årets problem med livmodersomvridning, buköppning och dödfött/kastat föl som följd..

Bra val! Det låter spännande tycker jag! Jag hjälper till med tumhållningen!

:d hans avkommor går ju super på kontinenten så jag var bara tvungen ;) "problemet" är att han har jättebra dräktighet samma dag men kass om det går över natt... hade tur som kunde få hämtat det vid hollänska gränsen av han som seminerar... guld till honom!!:bow::bow: detta är alltså hingstägarens egen info, de skickar bara med tåg samma dag annars, inget skvaller alltså. har INGEN aning om hur han är på fruyst dock

Toppen hingst tycker jag! Hoppas allt går bra, men ngt så hemskt ska man väl bara behöva drabbas av en gång får man hoppas!

MVH/Northern

:d hans avkommor går ju super på kontinenten så jag var bara tvungen ;) "problemet" är att han har jättebra dräktighet samma dag men kass om det går över natt... hade tur som kunde få hämtat det vid hollänska gränsen av han som seminerar... guld till honom!!:bow::bow: detta är alltså hingstägarens egen info, de skickar bara med tåg samma dag annars, inget skvaller alltså. har INGEN aning om hur han är på fruyst dock
Okej! Tack för infot! Alltså så skickar man helst stoet till Holland om man vill använda honom. Vet du vilken station han står på?

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Piaff
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
1 013
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
521
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur