Vilka Hopphingstar väljer ni i år?

Sv: Vilka Hopphingstar väljer ni i år?

Mitt Maratonsto går troligtvis också till Carême. Han står ju på "min" station och passar mitt sto mycket bra med sin lätthet och storlek samt att jag tycker att stammen är mycket spännande.

Vad är det sedan efter Maraton? (Careme är förresten tillverkad hos Falbygden.Radiator hade 2 ston det året på seminimport,det ena stoet resorberade och det andra,-blev mamma till C)

*kl*

I år betäcker vi endast 1 sto.

Det blir Ludwigs Champion till Nactus - Magini - Bonaparte stoet.:d

*kl*

I år betäcker vi endast 1 sto.

Det blir Ludwigs Champion till Nactus - Magini - Bonaparte stoet.:d

Kan det vara en multitalang med riktigt trevlig rörelsemekanik du har i sikte? Låter som något i min smak.. Har jag kanske frågat innan, hur pigg och glad är hon med tanke på linjeaveln med Maraton (själv gör jag en fegislinjeavel på Maraton i år)?
U

Alldeles rätt.

Hur pigg och glad...ehum.
Om jag säger såhär, mer levnadsglad och busig häst får man nog leta efter.
Hon är inte elak, men är glad, busig och med en hel del nerv.
;)

I år kommer stona semineras med Berlin(Caspar),Contender och Cassini.:)

En liten fråga... Hur har du lyckats få komma till Contender???:mad:
(AVUNDSJUK)!!!!

En liten fråga... Hur har du lyckats få komma till Contender???:mad:
(AVUNDSJUK)!!!!
Det brukar gå bra om man har högkvalitativa holsteinerston. Contender har EVA men det kanske du visste?

Nej, det visste jag inte och då är jag inte längre speciellt avundsjuk:( Funderar vidare i mitt Contender sons val...

Hon brukar vara här inne.
PM:a dimmansstuteri, du kan ju leta under medlemslista

Jag är förtjust i Caramgue, Cartier, Heartbreaker och Stalypso.

Själv avlar jag inte på hoppning, men skulle jag någon gång göra det skulle det nog bli en av de hingstarna, beroende på mitt sto och avkomman jag ville ha fram.

Jag ska betäcka mitt fullblodssto (e Lotus Pool) med Iowa. Jag hoppas det blir bra... men först ska man väl se vad som kommer ut i år då det är hennes första föl, jag vet väl om ett par veckor.

Vad är det sedan efter Maraton? (Careme är förresten tillverkad hos Falbygden.Radiator hade 2 ston det året på seminimport,det ena stoet resorberade och det andra,-blev mamma till C)

Det är Lansiär-Safari-Barbarossa så det är en typisk gammal svensk stam. Behöver lättas upp och det tror jag att Carême kan göra. Fast idag såg jag Radisson VDL som också står på Falbygdens och blev lite sugen på honom också.... Hm, svårt det här :crazy: Hon ska ju inte föla förrän den 12 maj (en liten Jaguar i magen), så jag har ju lite tid till att fundera. Men troligtvis blir det Carême i alla fall.
Ja, jag hörde från Eva och Kent att han var tillverkad hos dem.

Ludwigs Champion blir det till Cortus-Ceylon stoet.. om jag inte hinner ändra mig innan det är dags för betäckning.. :angel: då kanske det blir Heartbeat eller Cosmeo..

till Contender-Diskus stoet vet jag inte än.. :crazy: måste bestämma mig ganska snart dock!

kl...

Jag hade mer eller mindre bestämt mig för Cyrano de Bergerac, ända tills jag läste att man inte skulle använda honom till ston med veka kotor.... Så nu är jag lost igen. ;)

Gillar Ludwigs Champion, men är rädd att det blir en jättefölis av den kombon! :D

Jag kommer antagligen att betäcka med Szkopul i år... eller Advokat. Velar lite fram och tillbaka, ska kolla upp dräktigheten lite närmre på dom.

Vita donnan kommer att gå till antingen Chacco Blue eller Heartbreaker om hon ombetäcks.

i år gå det ena till Quidam och det andra till Clinton dom andra är i nuläget inte riktigt bestämt.:rofl:

Som det ser ut nu blir det Balougraph till Ramiro Z stoet och

antingen Callahan eller Jaguar Mail till Landlord stoet. :smirk:

betäcker även ett Varmblodssto för första gången och valet föll på Igor Brick så hon semineras nu :)

*KL*

Mitt sto e. Blue Talk **-Stanford går efter mycket velande till Ludwigs Champion som ju var "den ende" från början... Förhoppningsvis går hon i brunst till helgen. :)

*kl*
Mitt Kaliber-sto går nog till Camaro i år igen, men jag har inte bestämt mig hundra än.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Piaff
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
1 013
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
521
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka