Cardento-Irco Marco

Sv: Cardento-Irco Marco

Någon som har en häst med denna stam?
Jag har ingen sådan häst själv, men vet flera helsyskon med den stammen(Cardento- Irco Marco). De är mindre snygga i modellen, lite grövre och lågställda, inte så fina huvuden. Flera av dem är ganska rädda och nerviga också... :crazy: Det kan ju också bero på just den mamman, men så är de jag träffat i alla fall.

En bekant till oss jobbade på Flyinge, och hon rekomenderade oss att använda Cardento bl.a för att han enligt henne hade trevligt temperament. (och hon var ganska kräsen med hur hästarna var "i skallen")

Känner bara till en Cardento-Irco Marco och den är :love: :love: :love:
Tyvärr är den väl inte försiktig av naturen men det hoppar helt sjukt bra. Den skulle jag inte tacka nej till.

Har en Cardento avkomma som är väldigt snäll vid all hantering m.m.. Men hon kan bli något skarp i ridningen och vilja gå på två ben istället för fyra men aldrig i hoppningen där konsentererar hon sig alltid och hon hoppar mycket bra.

Hon kan stå på en tävlingsplats där fullt med folk och hästar som springer fram och tillbaka och ändå står hon bara och typ sover..

Vi har ett 3-årigt Cardento-Irco Marco-xx sto som vi är jättenöjda med. Hon är snygg, stor, har mycket kapacitet och är väldigt hinderklok. Hon har dock lite extra temperament och sprutt i sig men inte så det stör. Dessutom så härstammar hennes temperament troligen från xx-blodet eftersom halvsystern också har det i sig...

*kl*
Väcker liv i en gammal tråd

Jag har fött upp 3 st avkommor e. Cardento-Irco Marco-XX.

Den första och äldsta, (7år i år) hade 8 på typ, 9 på huvud, hals och bål som 4-åring, 172 cm hög så den kan man inte klaga på exteriört, har varit plac alla årgångschampionat hittills som 4,5 och 6-åring både på Flyinge samt i Falsterbo som 5 och 6-åring, var plac i andra semifinalen i år i 7 års championatet(5a), samt hade 4 fel i Finalen på söndagen,
den andra som är 6 -år i år hade 8,8, på typ hhb på kval.bed, 2-års stoet är inte bedömt ännu, väntar till våren med det, men övriga bedömningsbara syskon har fått hoppdiplom så vi håller ju tummarna även för denna...

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 632
Senast: Mabuse
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Squie
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 865
Senast: corzette
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 109
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX