Avel av allt större ridhästar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare CeciliaW
  • Startdatum Startdatum
Sv: Avel av allt större ridhästar?

men det är ju eg inte hållbarheten som är dålig, problemet ligger ju hos den som utbildar hästen och tränar den för hårt innan den växt klart....

tror inte stora hästar håller dåligare om dom får tid på sig. min är ca 178 nu och han växte till 8 års ålder. var 168 som 4-åring. har tagit väldigt lång tid att växa i sin kropp. hade han satts i hård träning som 3-4-5- åring så hade han nog gått sönder.

problemet är dock att för att få pengar för sina uppfödningar så måste hästarna prestera mkt i ung ålder och det är denna stress som skapar ohållbara hästar.

Sv: Avel av allt större ridhästar?

Jag vill bara reflektera en sida av just storleken på våra hästar.

Det måste finnas små stora hästar till riktigt stora ( 1.55cm - 1.85 cm) på marknaden. Många tittar allt lite skevt på en liten stor häst idag, och det är synd.
Men det måste finnas en bred marginal för alla ryttare, vi har ju inte samma längd eller storlek, eller hur?

När vi går in i en skor affär så finns det skor för alla, i alla storlekar, och så måste det även vara på häst marknaden.

Ingen häst är mer eller mindre värd för den är av mindre modell eller större.

Måste bara instämma med föregående talare:bow::bow:

Liknande trådar

Avel Sitter och drömmer mig bort och kollar på till salu annonser i Horse & Hound. Vad som slår en direkt är att mankhöjden pendlar mellan...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 071
Senast: __sofia__
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972
Hästmänniskan Skulle gärna vilja ha lite hjälp om vilken storlek på häst som skulle passa mig bäst . Jag är en tjej på 25 år som till våren tänkte...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 081
  • Omröstning Omröstning
Gnägg Hej alla underbara hästmänniskor! Jag är vuxen nybörjare och vill så gärna ha alla era tips och erfarenheter! Snälla, dela allt med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 528
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka