Nej, men det är något jag fått lära mig av er nu...
Jag har snarare trott att så länge man är beredd att göra stora uppoffringar tidsmässigt och ekonomiskt, samt har möjlighet till regelbundna lektioner så kan man skaffa häst (en "bra" häst alltså). Jag har trott att man utvecklas IHOP med hästen, med hjälp av instruktör och människor att rådfråga. Jag har trott att man får sina erfarenheter genom hästen. Att det är svårt att få erfarenhet av att vara hästägare - utan att vara det. Att det är svårt att samla på sig massa kunskap - utan ha någon att utöva den på.
Men nu har ni här på forumet lärt mig att kunskapen och erfarenheten bör komma från ett flertal olika hästar med olika personligheter och problematik. Att en egen häst först bör skaffas när man redan har allt det. Att tid, pengar, engagemang och intresse inte är tillräckligt. Utan att utbildning och upplevelser är viktigast.
Och det var ju bra att jag fick veta det idag. Även om jag kanske hade önskat lite fler positiva hejarop. Jag känner mig mest bara avskräckt och som att det inte är någon idé att satsa på detta över huvud taget. Som att det är bättre jag nöjer mig med andra djur eller något annat intresse och en annan träningsform.
Känner mig ganska nere efter i dag. Jag förstår alla argument och tar det till mig. Det är bara synd att det inte var fler som sa något i stil med "Wow, vad roligt att du har som mål att skaffa egen häst!! Jag ska hjälpa dig och berätta hur jag gjorde för att det skulle bli lyckat!". Det skulle göra mig mycket mer motiverad än alla kommentarer som börjar med "......men har du tänkt på det här??!".
Men vi fungerar olika allihop och jag är tacksam att ni alla tagit er tid att svara över huvud taget