Val av connemarahingst till 2008

Sv: Val av connemarahingst till 2008

*kl*

Om jag betäcker om nästa år så funderar jag på Rooar. Så blir det en snäll avkomma ;) Och förmodligen en liten. Får se hur det blir.

Enligt uppgift ska Magnet finnas tillgänglig för betäckning i skåne nästa år.

Kan nog vara ett bra val. Peia har ju Rooar som pappa och hon är ju oerhört lugn, snäll och samarbetsvillig.
Dock är hon ju inte jätteliten. Hon blir väl sisådär 145-146 cm som vuxen, är 142 cm nu. (Mätt för 1,5 månad sen.)

Nämen, det var ju ett väldigt roligt besked :) Får väl fundera på ett byte där då. Visserligen är Juno gammal och kanske inte finns kvar till nästa gång vi ska betäcka men ändå.
Bäst jag meddelar mamma det här också :)

Neffi är liten själv (142.8). Men å andra sidan så vet man aldrig.

Stardust blir nog inte så liten, hon växer hela tiden :crazy:

Nej, ponnyavel är ju lite chansning men det får man ju ta. Peia kommer inte växa över iaf, hennes mamma är väl cirkus 147 cm. (144,5 cm i mätintyget.)

Jag har nog bestämt mig för JJ till Beauty i alla fall.

Hur går det för dig?

Vad roligt! Det är säkert ett bra val! :love:

Jag har bestämt mig för att vänta med att betäcka henne lite... måste ju berätta att vi har köpt gård!!!!! Papperna skrivs i morgon!!!!

Den 15 februari flyttar vi in här...

16499153.jpg

16499149.jpg

16499150.jpg

16499152.jpg

16499151.jpg

I stallet är där 7 boxar, uppvärmd sadelkammare och foderkammare. Men det är inte billigt... så vi känner att vi vill inte ta oss vatten över huvudet, så vi ska inte tillverka fler egna hästar i vår i alla fall. Men sedan är där ju plats till några till iaf! :bump:

Vad roligt! Det är säkert ett bra val! :love:

Jag har bestämt mig för att vänta med att betäcka henne lite... måste ju berätta att vi har köpt gård!!!!! Papperna skrivs i morgon!!!!

Den 15 februari flyttar vi in här...

16499153.jpg

16499149.jpg

16499150.jpg

16499152.jpg

16499151.jpg

I stallet är där 7 boxar, uppvärmd sadelkammare och foderkammare. Men det är inte billigt... så vi känner att vi vill inte ta oss vatten över huvudet, så vi ska inte tillverka fler egna hästar i vår i alla fall. Men sedan är där ju plats till några till iaf! :bump:

WOW! Vad fint det ser ut.:love: Jag måste nog få komma ner på studiebesök sen när ni kommit iordning ;).

Vad mysigt det ser ut, särskilt med det vädret :love: Undrar om ni har samma väder 15 februari ;)

Största delen är nyrenoverat, men där är fortfarande lite kvar att göra. Dock inget som är någon panik, utan man kan ta lite efterhand. Så det är ju perfekt för våran del. :D

Hi,

I am french breeder;I've got connemara mare.
If you want some fotos of french stallion,ask me.

Hi!

I have a question. Does french stallions got studbook numbers like the irish? Like for example Cannon Ball CSB 1. I've never seen a number after a french horse's name.

Hi!

I have a question. Does french stallions got studbook numbers like the irish? Like for example Cannon Ball CSB 1. I've never seen a number after a french horse's name.

No,not numbers for french ponys.But the same letter for one year.
For exemple,in 2007,all ponys names beginn with the letter T.Last year,it was S and next year.....U!:D

It's prohibed to put fotos on this site?
Because fotos posted yesterday are deleted.

Are some swedish stallion available in frozen semen?

Sorry for my bad english :D

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 388
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 499
Senast: Krumben
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
593
Senast: Hellhound
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
1 089
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka