Val av connemarahingst till 2008

Sv: Val av connemarahingst till 2008

Tyvärr har det inte blivit några utställningar än. Men vi satsar på det till nästa år.

Fina ponnyer du har. Såg att du hade en 05a efter Packie. Ska han gå treårstest nästa år?
Har en 07a efter honom som har väldigt fint temprament och fina gångarter. Hur e din?

Tack! Det var roligt att du tycker det! :)

Jo, jag har planerat för att han ska göra treårstestet. Han är högrest och av bra rastyp, och så har han underbara gångarter. Jag längtar tills den dagen man kan galoppera honom, för han har en väldigt fin galopp. :)
Aragorn har en stor trygghet i sig själv, och är väldigt snäll och mysig till temperamentet.

Vad har ditt Packie-barn på mödernet? Har du fler connemaror?

Spännande att visa Phoebe då! Tycker som sagt, att hon har en bra stam! :) Hon borde väl både kunna hoppa och gå bra på utställning, stammässigt iaf! ;)

Packiebarnet är U: Hold Double Belle ue: Countach Cambell.

Har bara dessa två en sålänge.
Har tänkt att min 05a ska få gå treårstest oxå. Men vi får se hur långt vi kommer.
Hon är inte löshoppad någonting än, men hon hoppar väldigt gärna i hagen iaf. Hon är även väldigt duktig på att krypa under eltrådar i hagen :)

Packiebarnet har stjärnstam som kan hoppa hus så den behöver du inte oroa dig för ;)

Vackra brukar de bli också!

De flesta här vet förresten vem Patsy var och har sett henne live, Phoebes Packiebarn är helssyster till henne.

;)

No problem,service. :)

If you want some informations about stallions,it's my pleasure to help you.

How many mare have you?For show or sport?

We have 3 broodmares. Mostly for sport but I think it´s fun to take the ponys to shows as well.

Our mares are all three imported from Ireland.

Ballybawn Black Beauty by Boden Park Finnard out of Brown Heath by Dangan Dun.

Janville by Westside Fred out of Aran Delight by Aran Flight.

Kilfenora Windy by Windy Day out of Boden Park Firethorn by Clonkeehan Nimus.

We also have Katizy Kavat by Öxenholm Marble Jr out of Carnaby Kajsa Kavat by Tulira Highball but she is for sale.

You can view all of them at our website http://web.telia.com/~u77801670/

Funderar på att bertäcka mitt sto med Backuddens Mountain Haze RC 83* :) Älskar värkligen hans färg ochc han är ganska liten så det kanske blir en C-ponny till någon av mina döttrar ?
har betäckt med Hagens O'Chief RC 68 , Rooar och öxenholms bobby ( Tyvärr död nu ) tidigare och fått riktigt fina föl. Nöjdas är jag nog med de efter Bobby , riktiga hoppkanoner speccielt när deras mamma tävlades 120cm också :)

Har en efter Backuddens Mountain Haze, på ridskolan. Den är iaf över 150cm (nu är inte stoet så litet men hon har lämnat flera avkommor i "rätt" storlek också).

kl.
var ett tag sen denna tråd var aktiv ser jag.
så de är väl lika bra att putta upp den!

Jag är lite sugen på att betäcka min fröken igen .
Är så otroligt nöjd med min 4 åring och 2 åringen har fått en skada på en halskota (gått omkull eller fått nån av de andra över sig) så vi vet inte om vi kan ha kvar honom , tiden får utvisa.

Så därför skulle de vara roligt med en ny fölunge om de värsta inträffar, att vi får ta bort 2 åringen.
Vad vi ska ha för hingst har jag inte ens funderat på och jag är även sugen på att ta en stor häst, halvblod.
Rebecca har gett stora föl med långa ben , 4 åringen är 153 nu .

en liten bild på honom.
Qisnn138.jpg

Qisnn211.jpg

*Kl*

En lite nyare bild på Peia då och sen en fråga, vad tror folk om att använda Sjödalens Magnet till henne?

17852584.jpg

Vad snygg han är!

Kanske någon av fullblodshingstarna som är godkända för hbl-avel? T.ex. Come fast eller Eighty Eight Keys? Eller blir det lite överhettat med fullblod på henne kanske?

Senast ändrad:

Tror nog att han hade passat bra till Peia, ja. Han verkar vara ganska allround. Mitt sto ska ju preliminärt också till Magneten.

Okej, varför bara preliminärt?
När tänkte du isf lämna stoet där? Peia kommer dit troligen direkt efter sitt 3-årstest.

Det är ju bara februari, och man vet ju aldrig vad som händer. ;)

Min ska föla runt den 21 april, sen blir det väl att hon betäcks på 30dagars-brunsten.

Har ni treårstest på våren i Kalmar?

Treårstestet i Kalmar brukar var i Nybro och på hösten i början av september

Plockar upp den gamla tråden igen och undrar om ni vet något om Hagens Darcy. Funderar på att köpa ett connemara sto och betäcka med honom. Värnbergs Neptunus-Clifden Wind. Vad tror ni?
Jag gillar att han fick en 8a på benen då stoet jag är intresserad av fick en 7a på sina ben.
Hur har han nedärvt sig?

Darcy´s avkommor har ju inte blivit så gammla ännu(2år?), så det är lite svårt att säga hur han nedärver sig. Tycker i alla fall att det är kul att det finns kvar ston efter de gammla elit-hingstarna i avel.

Connemarafolket håller numera mest till på ett eget forum på ifokus.se

Vårt nya sto står nu hos D'Arcy och väntar in sin brunst:bump: Otroligt vacker hingst. Kunde nästan vara en welsh:love:

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 388
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 499
Senast: Krumben
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
593
Senast: Hellhound
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
1 089
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka