Varför just den hingsten?

Sv: Varför just den hingsten?

Tack Quickstar! Ibland är jag lite rörig. Jag ska försöka kolla upp bättre.

Sv: Varför just den hingsten?

Alltså, varför har ni just valt den hingsten? För/nackdelar?

Jag valde Hip Hop till mitt Acacio sto. Anledningarna är flera: Avelsmålet är att få fram en bra tävlingsindivid för dem högre klasserna i hoppning och/eller godkänd hingst.

Jag valde Hip Hop för att han har lika torrt på fötterna som som mitt sto vad det gäller mödernet.

Han har en riktigt bra ridbarhet och stor kapacitet.

Han har för ändamålet en god typ.

Han matchas ordentligt med en bra pilot både nationellt och internationellt. Jag värdesätter när hingstägarna har varaktiga samarbeten med sina hingstryttare för då kan man som stoägare sia lite om hingstens framtid och matchning i sporten. Hur hingsten marknadförs i sporten är oerhört viktigt för mig som stoägare och ev. framtida avkommor till hingsten.

Dessutom så skulle jag gärna se att vi fick en godkänd son e. Hip Hop i Sverige. Den tänkte jag vara uppfödare till själv :D :angel: ;)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 875
Senast: Kajsalisa
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 897
Senast: thoora
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
262
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka