Pappersfärg

Sv: Pappersfärg

Hur länge sen var det?

Jag vet fullblod som importerats på 60-talet som har A-nummer. Kolla t ex Montal http://www.galoppsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=306801
Galoppförbundet använde A(import) och AA(svenskfödd), B(import) och BB(svenskfödd) nummer fram till 97-98, efter det så fick dom SWE-nummer, Galoppförbundet hade sina egna regler tidigare vad gäller godkännande av hingstar, men efter att en uppfödare klagat till Kommerskollegium och EU, så ändrade Galoppförbundet sina regler och följer engelska moderföreningens regler(General Stud Book).

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 016
Senast: Freazer
·
Avel Har klurat lite på om denna hästs färg, hon verkar ha fått mer grå/vita strån varje gång hon bytt päls. Svansen var väldigt vit redan...
Svar
12
· Visningar
1 645
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Har för någon vecka sedan köpt ny häst som är importerad från Irland. Visat sig att han inte har blivit tilläggsregistrerad av tidigare...
Svar
14
· Visningar
2 825
Senast: Bison
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 546
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka