Coed Coch Targed RW?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Beauty_Boss
  • Startdatum Startdatum
Sv: Coed Coch Targed RW?

"Okej.. Men är det många elit welsh ponnyer som har han som pappa ?
dvs. internationella tävlingsponnyer ?"

Internationellt tävlar man på D-ponny, eller som det heter int. Kat I ponny. 138-148 cm.

CCT är en sek. B welsh, en ras som håller b-c ponnymått och renrasiga avkommor håller då denna mankhöjd.

Så avkommorna är till allra största delen b och C ponny, jag kan i statistiken finna två D ponny. Ingen av dessa två ponny har tävlat internationellt.
Däremot tävlar/tävlat flera avkommor på nationell nivå.
peråke.

P.S I avelssammanhang och då tänker jag främst på ridponnyavel är det ett gott tipps att hitta ston e. CCT. Denna hingst är avkommebedömd prestation och stona innehar säkert prestationsgener värda att avla vidare på inom ridponnyavel.
Måhända har inte dessa B-och C ponny visat att de håller internationellt eftersom de är/varit för små att starta. En avkomma undan ett CCT sto e. en ridponnyhingst kanske skulle kunna visa vad blodet går för.

Okej, ja, jag känner bara till 3 av hans avkommor varav 2 utav dem är fuxar ( en är min och en är en C-ponny som heter Japp), den tredje är en skimmel som heter Carl-Hugo Benjamin.
Elin

Okej, men jag håller mej endå till connemarorna :) Underbara vita ponnyer med svarta ögon (L).
/Carro

Ja ä skötare på en häst som ä efter honom hon är vit

Guöns Tamara
136 cm
E: Coed Coch Targed
U: Wärnanäs Petit Choux
född: 1992

hopn har fått ett föl innan hon var fem vet någon n ågot om detta föl?! ;)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
521
Senast: Nikan
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
445
Senast: MML
·
Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
13 14 15
Svar
297
· Visningar
22 744
Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
17 153
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka