Tack för krya på önskningar. Är tyvärr ännu mer sjuk. Krya på er alla er andra som också varit eller är sjuka
Jag har fortfarande kontakt med en uppfödare bara en timme eller två härifrån vilket är lite mer rimligt än vår 12 timmars resa för att träffa uppfödaren som lurade mig totalt.
Nu har jag lärt mig en läxa i alla fall och i efterhand ser jag varningssignaler och har diskuterat med mina föräldrar som också såg det. Mycket dyr och tidskrävande läxa som jag aldrig mer vill behöva göra om.
Nu går jag vidare, uppfödaren jag har kontakt med nu har många intresserade av valparna men tidigare valpköpare har förtur men hon säger samtidigt att inget är säkert. Hon har erbjudit sig att ifall det inte blir en valp från henne så kan hon hjälpa mig att hitta en hanvalp genom sina kontakter med andra uppfödare av shelties. Men det är inget jag tänker lita på.
I övrigt vet jag inte just nu, varenda valp är ju tingad innan dom ens är födda. Jag har tittat på alla tips här men ingen har en valp nu eller i vår/sommar. Inte ens när jag är flexibel och kan ta en valp redan i februari /mars eller september.
Jag förstår inte hur jag inte kan lyckas få tag på en fin valp när var och annan människa i Sverige har hund