Idag började valpkursen. Det var jättekul att gå hundkurs igen, jag vet inte hur länge sen det är. Kanske fem, tror jag gick nån vardagslydnadskurs med corgin för skojs skull och för att det fanns en precis i närheten. Nu bor vi ju annorlunda och det är en bit att åka, men valpis behöver träna på att åka bil så det gör inget alls.

Kul att se andra hundar! Jag kan säga att är mycket nöjd med den ras och individ jag hade med mig. (Orättvist att jämföra javisst, hon var klart yngst och är än så länge väldigt mjuk och matte-fokuserad, hon slynglar väl till sig hon också framåt sommarn.)

Klubbkompisens tik är parad, det blir spännande att följa. Maken som sett tiken en del leker med tanken att byta ras :p .

Nä, vi kollar lite på vad som dyker upp framöver. Min skola tar slut i juni och det är absolut tidigast då, men kan lika gärna dröja till nästa sommar beroende på hur det ser ut.

Klubbkompisens tik är parad, det blir spännande att följa. Maken som sett tiken en del leker med tanken att byta ras :p .

Nä, vi kollar lite på vad som dyker upp framöver. Min skola tar slut i juni och det är absolut tidigast då, men kan lika gärna dröja till nästa sommar beroende på hur det ser ut.

Gud, utan att ha någon koll egentligen så tänker jag att jag vet vilken det är 😆
(Utan veta var ni bor eller vilken klubb ni tillhör 😆)
Är det möjligen en svart tik och en blå hane av samma ras som jag har? 😁
Känns som en intressant kombination iaf, den jag tänker på 😁

Gud, utan att ha någon koll egentligen så tänker jag att jag vet vilken det är 😆
(Utan veta var ni bor eller vilken klubb ni tillhör 😆)
Är det möjligen en svart tik och en blå hane av samma ras som jag har? 😁
Känns som en intressant kombination iaf, den jag tänker på 😁

Det låter som det stämmer. Sett en del av uppfödningarna ute på tävlingsbanorna och av det jag sett är de trevliga hundar överlag.

Ja de börjar ju bli ganska välmeriterade, tiken och dennes kullsyskon. 😊
Känner en av hanens söner. Väldigt trevlig 😁
Nu blir jag supernyfiken på vilken kombination det här är 😁 Den enda jag kommer att tänka på stämmer inte riktigt... Har du lust att skicka PM?

Men jag ska INTE ha valp i år!!!

Plan A har gått om intet här, ingen valp till mig i den kullen :( Anmält intresse på ytterligare en kull som bör klaffa perfekt med livet samt intresse hos en annan uppfödare som backup. Kullen nu i vår innebär rasbyte, ingen nackdel som sådan men mindre efterforskningar gjorda. Så troligtvis blir det en drever hem till oss i år! Men vilken vånda det är att köpa hund, hopp och besvikelse om vartannat och så väntetiden inför alla delmoment, och då har jag "nyss" börjat :crazy:

Valpkurs tillfälle två igår. Det är så kul! Igår var det en del "läskighetsövningar" på schemat: gå på knepiga underlag, bli upplyft i skottkärra o.s.v. Den här valpen är inte det tuffaste jag haft - inte så att hon är rädd, men hon är absolut mer försiktig än vad jag kommer ihåg att de andra varit. Jag tror att det dock är helt träningsbart. Och hon är fortsatt en fröjd att ha med sig på kurs.

I övrigt är det helt fantastisk vinter här nu, vi tar våra småpromenader på skoterspår i strålande sol. Och hon fryser inte längre ☺️

Snart är det dags för valpning. Jag känner mig lite avtrubbad inför denna gången, det känns inte som att det kommer finnas någon tik till mig i den där magen.. Det behöver bli minst två för att det ska bli någon till mig.

Men, jag hoppas min magkänsla har fel och att det ligger en hel drös tikar i mjölkbaren till helgen!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 262
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V