Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag undrar hur tidigt man egentligen kan kastrera en hingstunge? :)
2
Svar
27
· Visningar
2 625
Senast: NilaD
·
B
Avel Jag undrar hur ni med vana av föl gör? Lämnar ni iväg Era fölsingar på lösdrift med andra jämnåriga eller har ni dem kvar hemma? Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 029
Senast: Gisburne
·
T
Avel Har hållt på med hästar i typ hela mitt liv. Är 33 år och fick min första häst när jag var 11 år. Innan dess var det ridskola... Dock är...
2
Svar
30
· Visningar
2 330
Senast: QuickStar
·
Avel Ska betäcka två av mina till våren:banana: Så tänkte att jag skulle börja lite smått att kolla runt efter hingstar redan nu så jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 438
Senast: Behati
·
Avel Mitt ena sto e dräktig och ska föla i april, nu är hon smårund och det jag undrar är hur sadel och sadeljord påverkar magen på ett...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: gylle
·
E
Avel Någon vet något om hingsten, hur är han i lynnet? Vad ger han för avkommer? Hur är tempramentet? tacksam för alla svar! :D
10 11 12
Svar
230
· Visningar
33 291
Senast: Myrra
·
T
Avel Jag funderar på att betäcka mitt arabsto inom ett par år och då med en halvblodshingst och tanken är att jag själv ska behålla avkomman...
Svar
3
· Visningar
800
Senast: wolken fee
·
Avel Eller är det som med äldre hästar att det spelar ingen roll, utan det är vad man själv tycker? Jag pratade med min vet och hon sa att...
Svar
12
· Visningar
2 255
Senast: ch791022
·
K
Avel Ja jag har funderat lite på det här med färger på just nordsvenska brukshästen. Jag har sett många bilder på mycket ljusa, nästan vita...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
20 296
Senast: NSV1
·
T
Avel Är detta idiotiskt?-att släppa ihop ett 9 mån stoföl med ett 3 mån hingstföl och hans mamma?.Frågar för jag har inga erfarenheter ;)...
Svar
8
· Visningar
2 436
Senast: tya
·
Avel Är det någon som vet något om hingstarna Barsanti och Garibaldi? Om jag har förstått det rätt så är Barsanti e. Abbé - Brisard. Men i...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: MissFideli
·
K
Avel Hur länge brukar fölperioden hålla i sig? Typ att dom stegrar sig i boxen eller hoppar och stutsar när man går med dom. När kan man...
Svar
15
· Visningar
5 080
Senast: Askersund
·
Avel Mitt gamla sto (e. godkänd hingst mamman travare) har fått 7 föl. Av dem så har 4 fått vita papper som börjar med 04, 2 stycken börjar...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: poloplayer
·
Avel Är det ngn som vet ngt om denna hingst? Vad han presterat på tävlingbanorna och dylikt. Han är född 1986 och dog för ngt år sedan...
Svar
17
· Visningar
2 095
Senast: meijha
·
E
Avel Mitt sto med 4 mån gammalt föl vid sidan har juvret svullet på ena sidan och är riktigt varm & lite öm där. Har inte varit något problem...
Svar
4
· Visningar
1 841
Senast: Ellis
·
C
Avel Nu när det börjar att dra ihop sig till att vi ska sälja våra föl, så undrar jag: Hur gör ni hemma hos er när ni ska prissätta era...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
24 247
Senast: Emsan
·
Avel Ja ni som har stor erfarenhet av digivande ston. Hur snabbt kan en juverinflammation komma från det att fölet avskils??
Svar
17
· Visningar
1 624
Senast: Askersund
·
  • Låst
Avel Jag tror egentligen inte att nån kan hjälpa mig att reda ut det här, men jag skulle bli superglad om någon ens försökte. När jag var...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: ameo
·
  • Låst
Avel hejsan!! Har ett sto som är brunt och är betäckt med en hingst som har färgen Isabell. Undrar nu vad det kan bli för färg på fölet...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: ameo
·
C
Avel Nicket "Slira" hade i en annan tråd - den andra tråden om Empire VDL - en fråga där hon undrade när man skulle skilja på gångarts-...
2
Svar
38
· Visningar
2 716
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka