NORDSVENSKAR och dess färger...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Kaffeslav
  • Startdatum Startdatum
Sv: NORDSVENSKAR och dess färger...

Nyligen? Till samma person som äger fadern?

Hej Atle!

Nej det är inte till samma person, men de har kontakt.

Han har det underbart fint och bra där uppe bland kullarna och ska visas där nästa år.

Carola

Kul att han ska visas! Vem ska bedöma?

Ingen aning...det får jag fråga om vid tillfälle.

Ligger i soffan och tittar ut på honom just nu ..stående i solskenet glänsande som Guld..han är så vacker den pojken :love:

Men min är ju skimmel... Och det är det ju ingen som skulle säga att hon ÄR. Faktiskt. (Ögonen är ju en bra giveaway naturligtvis men skimmel är hon).

<-- (den på bilden ifall någon undrar. Hon är u och e skimmlar och är testad positivt för skimmel, så hon ÄR skimmel. Mest troligt Perlino i botten men är lika ljus som en cremello, pga avskimlingen, som heller inte är total eftersom hon inte är vit!)

Senast ändrad:

Ingen aning...det får jag fråga om vid tillfälle.

Ligger i soffan och tittar ut på honom just nu ..stående i solskenet glänsande som Guld..han är så vacker den pojken :love:
haha låter mysigt de:P men vilken häst är det som är din? den som är på bilderna lite längre upp/ner? Den ljus isabellfärgad, kanske kallas den fux:P

Slänger in en bild på Midas...om någon ville se..

20070505_4931closeup.JPG-for-web-normal.jpg

Eller...Kung Midas som han ju heter :love:
åhh vilken snygging. Kan det varit honom jag drömde om för en vecka sen? ;) :love:

:love: Eller en avkomma till honom, har han någon "isabell"färgad avkomma med låååång pannlugg? :D

Du får väl hojta till om han får en isabellavkomma :D (eller om det var han jag drömde om tro). Saknar väl hästarna mer än jag anar.. :love:

Plockar upp den här tråden igen. Denna nordis är reggad som "svartbrun":

riter.jpg
Hon är ännu ljusare under sommaren och mörknar lite under vintern men svartbrun vette tusan om hon är...

Han har det underbart fint och bra där uppe bland kullarna och ska visas där nästa år.
Har du bra koll på nordsvenskar i Österrike? Jag har hittat en hemsida där det också sålts en isabell till Österrike. Kan det vara möjligt eller är det en sammanblandning med Kung Midas? Isabellfärgade nordsvenska hingstar kryllar det inte av, även om det är två anmälda till avelsvärdering på Grevagården sista helgen i mars. Isabell nordsvensk hingst i Österrike

Har du bra koll på nordsvenskar i Österrike? Jag har hittat en hemsida där det också sålts en isabell till Österrike. Kan det vara möjligt eller är det en sammanblandning med Kung Midas? Isabellfärgade nordsvenska hingstar kryllar det inte av, även om det är två anmälda till avelsvärdering på Grevagården sista helgen i mars. Isabell nordsvensk hingst i Österrike

Blir förvånad...men det är inte samma, Midas är ju efter Udd...

Nyfiken blir man ju :D

Plockar upp den här tråden igen. Denna nordis är reggad som "svartbrun"

Är det sant :eek:

Svartbrun kan tydligen vara vad som helst.
Jag har själv två svartbruna kallblodstravarston, den ena är svart och den andra är brun :rofl:

Immer

Finns det inga andra som har bilder på gula nordsvenskar?

Min är gulbrun - men nyans varierar med säsong

Jag upplever han har tre längder på pälsen.

Sommarpäls gul - sedan sättar han längre svarta hår, och sist vita långa hår.

Vinter nyrakad och 24 år.
PuttsGodJul.jpg

Sommarfärg
KopiaavKopiaavBild022.jpg

Höst och vår då blir han appelkastad av de svarta håren
(bild från ungdomen)
Kopiaavpttson.jpg

Vet inte hur hon såg ut som ung men svartbrun känns långsökt! Lustigt att dom använder den beteckningen istället för brun som känns mer flexibel =)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 200
Senast: Puffindog
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 129
Senast: valpköpare
·
Hemmet Vi måste måla om huset. Sambon gillar gult som vi har idag men med ljusare foder. Jag gillar grågrönt med vita foder.. Kan även tänka...
2
Svar
22
· Visningar
2 159
Senast: super
·
Samhälle En grej jag funderat lite på. Dessa hudfärger på emojisar borde inte de betyda den hudfärgen man själv har? Varför jag undrar är för...
Svar
11
· Visningar
1 209
Senast: villhöver
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka