Hur gör ni när ni prissätter era fölungar?

  • Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hur gör ni när ni prissätter era fölungar?

en sak är ju klar, 70' för din häst är way to much! Jag tror du blivit itutad massa konstiga saker (det vet vi ju sen innan med ditt pass osv). Man får inte 70' för ett föl med halvkass stam.
I tyskland kan du få bra föl för 35-50 000. Dessutom brukar ston vara dyrare.


Amazing har inte någon halvkass stam!! :mad: O sen så har jag pratat med hennes uppfödare som i sin tur har kollat detta med passet och Amazing kommer att bli godkänd i Sverige!! :)
 
Sv: Hur gör ni när ni prissätter era fölungar?

Vi ska kanske försöka sälja våra föl i Danmark.Där såldes ett hoppföl e Colman-Quinar för 400000 dkr:banana: och dom har väl samma ekonomiska läge som vi.Annars hör man att det är svårt att sälja idag både föl och äldre.Kanske en bättre ide att behålla och utbilda isf att rea bort.Brukar bara bli skräp av sånt man säljer billigt.
 
Sv: Hur gör ni när ni prissätter era fölungar?

Knapp

Stuteriet jag jobbade på sålde sina föl för 60 000-120 000+moms. Ett föl för 200 000+moms

Dessa föl har mammor som gått 140-160 hoppning eller är helsyskon med VM, EM hästar. Fölen är e, bl.a Contendro, Contender, Parco, Irco Mena, Lux Z, Spender mfl

Under alla åren har de haft lätt för att sälja sina föl , många har varit bokade redan i magen. Dock har det varit svårare detta året och de har endast fått sålt hälften av sina föl födda 2008.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 037
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: 95johsv
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
877
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
14 809
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp