Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har nyligen köpt en liten unghäst som är korsning nordsvensk/halvblod. Jag tycker han har lite raka haser och undrar om det är...
Svar
1
· Visningar
1 157
Senast: ameo
·
K
Avel Finns det någon som har bilder på honom, eller vet var man kan hitta? Jag vet bara att han var en cirkushäst, vore kul att få veta lite...
Svar
1
· Visningar
1 250
Senast: Melynda
·
R
Avel Nån som har erfarenhet av "gör det själv testen" är de tillförlitliga tror ni? Kan en vanlig vet. känna om stoet är dräktigt, eller...
Svar
7
· Visningar
1 304
Senast: Ramona
·
G
Avel Hej Kan någon säga mig, hur länge törs jag rida mitt dräktiga sto. Hon har beräknats till början på maj. Med ridas menar jag lite dresyr...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: Molin
·
Avel Det finns en del uppfödare som anser att man inte ska ge föl och unghästar för mycket mat eftersom de då växer över måttet. T ex 148 cm...
Svar
12
· Visningar
1 814
Senast: Askersund
·
L
Avel Hejsan. Ingen aning om vad jag skall göra av denna tråden så moderator får flytta den om ni tycker den ligger fel! Jag skulle vilja...
Svar
8
· Visningar
1 319
Senast: Lantlolla
·
Avel vad vet ni om arabhingsten Ibn Immin? Är han avelsvärderad? Resultat? Är han röntgad? Andra meriter? Är det kanske någon som har...
Svar
7
· Visningar
984
Senast: waldorff
·
Avel I dag har jag beställt ett Weefoal test till mitt sto. :bump: Någon som testat detta? Jag betäckte mitt sto i våras, men vid UL sa...
2
Svar
26
· Visningar
6 708
Senast: Sockertoppen
·
C
Avel Jag försöker hitta föräldrarna till min bruksnordis. Finns det någon som har erfarenhet av stamletning, någon som tycker att det är...
Svar
5
· Visningar
897
Senast: NSV1
·
Avel Vad tycker ni om årets hästar? Någon favorit stam?
2 3
Svar
48
· Visningar
7 206
Senast: slira
·
P
Avel Hej! :) Hur vet man på ett ungefär hur stor sitt föl kommer att bli som vuxen? Jag har en 08-hingst som nu vid 5 månaders ålder är...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: maria_b
·
Avel Jag sökte efter färgtråden som funnits här tidigare men hittade den inte....... När min kille föddes så var han svart. Han är nu 2 år...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
19 642
Senast: juvelen
·
Avel Kollade lite på min ena häst mor som har tex 77 på galoppen. 2 avkommor är visade den ena med 7 på galoppen och den andra riden galopp...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: ranunkel
·
R
Avel Hej, Vi har ett sto som är dräktigt, 90 dagars koll i början av oktober, Allt såg fint ut. Hon är frisk, skulle inte ge vaccin för...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: snusisgirl
·
Avel De Noir toppar i DK,11 av 30st uttagna till dressyrchamp.2009 är De Noir barn,mao över 30%.(och jag som har en egen sådan :angel:) På...
Svar
11
· Visningar
3 959
Senast: Icca
·
C
Avel Har precis tittat färdigt på årets unghästchampionat i hoppning och har en del funderingar.Årets 4 åringar var sämre än på många år.Vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 275
Senast: callie
·
Avel Brukar man det? Kan inte det vara skadligt för leder osv om man gör det? (Detta fölet är 5 mån gammalt)
Svar
19
· Visningar
2 479
Senast: sassiball
·
Avel Vet inte om det finns någon sån tråd men jag hittade ingen iaf... Vad ingår på visningen av två åringar? Nu tänker jag mest på...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: ranunkel
·
Avel Hej! jag har ett arab sto som är efter Lamark och har Algier som morfar och jag har nu tänkt att betäcka henne till våren/sommaren och...
2
Svar
26
· Visningar
3 820
Senast: waldorff
·
S
Avel Jag är redan trött på att vänta...Vi har en häst som är dräktig och ska föla nån gång i maj tror jag.. men det fölet ska någon annan ha...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: Estheer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros
  • Lymfangit