Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Avel Fredag, jämn vecka. Sophämtning - och nytt nr av Ridsport!!! Dagen är räddad. Efter att ha pysslat om familjens senaste connemaraföl...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 863
Senast: juli3a
·
M
Avel Jo denna stam undrar jag över: E: Pion Gonia U: Ableart ?? Det är så att jag inte har en sussning om hingsten,då jag rider ett sto på...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: roadkilled
·
F
Avel Söker snabba svar. Hbl hingst född i maj -08 så är 4½ mån. Född tvilling varav bara han klarade sig! Båda två föddes i "normal" stl...
Svar
9
· Visningar
1 214
Senast: Sar
·
Avel Jag har en fråga då jag inte är så insatt... MEN... Jag har noterat att många avlar på ungston som inte gjort något...? Dom har en...
2
Svar
26
· Visningar
2 752
Senast: KLNF
·
K
Avel Tänkte kolla hur intresserade svenskarna är av Daleponny avel? Har en märr som har varit avelsmärr i England innan hon kom hit och som...
Svar
2
· Visningar
1 537
Senast: Kleman
·
Avel Ja så här ser det ut hemma hos mig. Idag Någon dag gammal: Någon månad: Några månader: Vilken färg får hon...
Svar
2
· Visningar
977
Senast: boccia
·
E
Avel Hej! Jag köpte ett trakehnersto för lite mer än 1 månad sen. Har stam på hennne (e: Valetas, u: Henrieta, ue: Gret). Har ingen aning...
Svar
12
· Visningar
2 207
Senast: rubytoo
·
E
Avel Hejsan! Hur gör jag om jag vill få poäng på mitt sto? Skall inte ta föl på henne än på ett tag, men hur gör jag när det är dags...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: Görel
·
S
Avel Jag har två avelston, det ena är triangelmärkt medans det andra är fullt frisk, det friska stoet har nu gett mig lite dilemma, hon är...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: wolken fee
·
F
Svar
8
· Visningar
1 227
Senast: Welsh
·
M
Avel Hej! Jag vill på förhand ursäkta om ni tycker att jag har märkliga frågor. Mitt sto är dräktigt, 122 dagar, och jag undrar hur...
Svar
4
· Visningar
755
Senast: ann80
·
Avel Ni som har avkommor efter Green River eller vet något mer om honom, vilka typer av ston passar han till? Hur har hans avkommor blivit...
Svar
13
· Visningar
2 955
Senast: XebbsonX
·
E
Avel Jag tänkte på rasen trakehner, jag har hört att om jag väljer en godkänd halvblodshingst så får ett godkänt halvblodsföl.. stämmer det...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Görel
·
Ä
Avel Jag vet inte alls hur sånt funkar! Jag har ett nordsvenskt sto och jag undrar hur jag gör att få ställa ut henne? Hon är 12 år...
Svar
11
· Visningar
3 419
Senast: Ängslig
·
Avel Min 6,5 månaders gamla hingstunge var rätt rejält svullen över båda bakkotorna idag (lite mer vä. bak), och ända ner över karlederna...
Svar
2
· Visningar
874
Senast: Antiqua
·
Avel Behöver lite tips på hingst till ett relativt grovt, lågställd sto med svag trav. Vill ha en hingst som är smäcker, högrest, bra...
Svar
14
· Visningar
1 862
Senast: vektran
·
Avel Har ett sto hemma som är dräktig. Igår uppträdde hon väldigt konstigt och jag blir lite betänksam och funderar över om detta är ett...
Svar
9
· Visningar
1 981
Senast: Asa_S
·
Avel Vänder mig till er på avel eftersom ni verkar ha stor kunskap om dessa små! Min lilla loppa på 6 mån kom hem till mig i tisdags och fick...
Svar
10
· Visningar
1 248
Senast: misen
·
Avel Ja, hur länge vågar man ha en hingstunge ihop med sin mamma? Jag hade tänkt avvänja vid omkring 8 månader. Men nu fallar det sig så att...
Svar
9
· Visningar
2 059
Senast: Fina
·
Avel Har suttit o letat på internet om info om denna hingst, utan framgång. :( Så är det nån här inne som kan göra mig lite klokare? Vad...
Svar
10
· Visningar
1 951
Senast: Degsme
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025